zaterdag 6 november 2010

Wie weet wat dit is ?

Wie weet wat dit is ? Afgelopen zomer waren we op vacantie in Nunspeet en hebben toen dagjes besteed aan museums en stadjes als Urk en kwamen in een vissershuisje terecht waar dit aan het plafond hing in een keuken/kamertje.
In deze ruimte hing het geval aan het plafond, we dachten zelf mischien om de was te drogen of vis ?? haha.
Dit was ook genieten, zie de pot met vogel erop , schitterend toch ? Hier in dit keldertje  ( werd verteld ) legden ze s'avonds nog planken neer en dan konden daar nog 4 kleine kinderen slapen. Het was een heel klein vissershuisje, en met de vele kinderen was dit een oplossing. Als de kinderen de leeftijd van 14 jaar hadden bereikt gingen ze mee de zee op, je zou maar moeder zijn in die tijd, al die zorgen , poeh poeh, respect hoor.
Vandaag ook nog heerlijk gewandeld bij ons in de Maasduinen.

Hier kan je heerlijke koffie en dergelijke kopen,aan de hondjes word ook gedacht.

Kijk maar eens, geen klagen , toch ?

Werk het hele weekend en dan geeft zo'n wandeling zo heerlijke energie, geniet van je weekend, Liefs Marion.

5 opmerkingen:

  1. Ik dacht ook meteen aan een spin, zo noem je zo'n ding, voor de was. Mijn moeder had ook zo'n geval boven de houtkachel hangen. Deze was zeker om worst te drogen. In de kelder slapen zal ook koud geweest zijn. Ook aan de honden wordt gedacht geweldig zeg. Wandelen is heerlijk ontspannen. Werkze en een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het is om visnetten te knopen? Of touwen te draaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iets om vis op te hangen ofzo...ik weet het echt niet...wat een heerlijk dagje uit.....en die kluiven voor je hond leuk!...liefs Ria..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marion, heb daarstraks je blog ontdekt :) en mij direct als
    volger opgegeven, zag dat je ook al
    bij mij was komen kijken, bedankt
    voor je lieve reactie...
    Ik kon pas daarjuist wat beginnen te lezen bij jou en heb gelijk je hele blog
    gelezen! Wat een warmte straalt ervan af...ik ben verliefd op je
    houtfornuis :) het ziet er zo gezellig uit....
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet eruit als een heerlijke wandeling :-) Bedankt voor je reactie !!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion