dinsdag 23 november 2010

Superleuke verrassing en vervolg budgetkoken.

Dit superleuk en mooi hart hing aan onze voordeur vandaag, van vrienden, alvast Gefeliciteerd met onze Trouwdag morgen, leuk he? Jammer dat ik even weg was, even boodschapjes doen en een nieuw lampje in de auto laten zetten, lees ( heb ik zelf gedaan, knap he? )
En natuurlijk alles trouw  (weer )  opgeschreven in mijn kasboekje, dit had ik de laatste tijd niet goed meer bijgehouden. Ik telde alles op en schrok me al rot,  € 142,75. SLIK.  Maar goed, positief is dat ik me er nu bewust van ben dat eventjes boodschapjes doen, veeeel geld kost.
En dit eten we vanavond , 1 zak spinazie ( had ik nog over van gisteren )  en de goulash heb ik eerder al een keer gemaakt en ingeweckt, dit gaat prima, pasta koken en Whalla, glaasje rode wijn erbij en mij hoor je niet meer, hihi. Na zoveel reacties op het blogje van gisteren krijg ik meer stimulans om eerst een menuweekplanning te maken en dan te gaan shoppen. Allemaal hartelijk dank voor jullie openheid  hierover . Het viel me ook op  bij de reacties dat er meerdere mensen zijn die of er weer mee beginnen of het weer oppikken, en dan bedoel ik , budgetkoken en inkopen  doen en bijhouden in een kasboekje, andere houden de inkopen niet bij maar weten van zichzelf dat ze niet over de top gaan. Toch wel heel interresant omdat dit toch een elke dag terugkerend iets is, waar we mee te maken hebben. En iedereen moet voor zijn centen werken,  en dat uitgeven kan je ook maar 1 keer, toch ?  Ik zeg altijd hebben of niet hebben , dat is het verschil. nu heb ik de gunst dat ik m'n eigen kleine winkeltje heb gecreeerd, daar heb ik m'n voorraadje .
Ziet er goed uit , toch, en geen sluitingstijd, haha.

En hier ben ik ook heel erg trots op, dus vanaf vandaag, 1 maal per week , verse groente, fruit en biologisch vlees halen en klaar is Marionnetje.  Morgen eten we biologische sucadelapjes, aardappelpuree en bloemkool, en een lekker toetje koken, want het is tenslotte feest morgen ,onze 2 jarige trouwdag, haha.
Fijne avond, Liefs Marion

18 opmerkingen:

  1. Hallo Marion,

    Wat een leuke blog heb je !
    Ik heb me al als volger aangemld en ben zeer benieuwd naar je komende posten.

    Fijne avond en alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag.

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HALLO
    Wow, dat is een leuke verrassing.
    Lekker genieten wordt dat eten bij jullie.
    Ik zag dat je goulash hebt. Ik zoek al heel erg lang naar een recept. Heb je dat, please?
    Een hartelijke groet uit Canada.
    Love, WIlma

    Oei, mijn man heeft je kacel/fornuis gezien. Dat is pas mooi. Kijk dat bedoel ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve wilma, hier een goulash receptje voor op zo'n houtfornuis, haha, men een supergrote pan, schild aardappelen en i grove stukjes snijden, stooft vlees in een andere pan, uien snijden,paprika,tomaten,en wat zout en paprikakruiden allemaal fruiten in de grote pan, vlees erbij en de aardappelen, lekker laten stoven, en Whalla, goulash, haha, ik heb zoveel gemaakt om in te wecken 1.5 uur in weckketel op het fornuis of electrisch op 100 graden.lekker makkelijk he? succes liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief hart. En een lekkere voorraad. Lekker handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank je wel voor je lieve reactie!

    Een hele fijne dag morgen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met jullie trouwdag!!


    Jij kan voorlopig wel even vooruit met je voorraad, dat is makkelijk.
    Vooral als het regent dan hoef jij de deur niet uit om groente te halen.

    Fijne dag gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie voorraad....ik ben jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Marion,
    Leuk gezicht, al die potjes ingemaakte groenten. Zelf kom ik niet veel verder dan wijn en jam en broodbakken.
    Liefs, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er allemaal prima uit. En wat een ontzettend leuk cadeau zeg, prachtig!
    Op www.budgetterenmetkinderen.com staat bij tips and tricks een linkje met kassaboninvoer. Dit heb ik gekopieerd in een excelsheet en dan voer ik iedere week mijn kassabonnen in. Je kunt dan ook zien hoeveel procent van het bedrag je besteed aan bv, eten, drinken, toiletartikelen, huishoudelijk artikelen enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedendag,
    Congratulations with your weddinganniversary and we wich you many more!
    Love,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,

    Dat zier er heerlijk uit hoor!
    En alvast van harte met jullie huwelijksdag!
    Leuk zo'n onverwachts presentje!
    Ik zelf maak op zondag al een boodschappenlijstje (kun je vaak online al de aanbiedingen bekijken)
    en doe op maandag de boodschapjes.
    Kom verder niet meer in de winkel, scheelt vaak ook een hoop geld (en tijd want je gaat maar 1x naar de winkel)

    Groet,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee Marion,

    Bedankt voor het reageren op mijn blog. Heb je blog ook even bekeken en ben je ook gaan volgen. Erg leuk!!

    Groeten Snipje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie voorraad, ziet er netjes uit! Gefeliciteerd met je trouwdag! Nog een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat met jullie dag !!!!

    Heel veel liefs van ons.

    De meiden van nr 13.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met de tweede verjaardag van jullie huwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Iedere keer als ik jullie houtfornuis zie, word ik helemaal warm van binnen. Dat ziet er zo knus uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heee lieve marion!

    Gefeliciteerd met julli trouwdag! :)
    Mijn laptop is naar de dokter. Maar ik kan je blogje gelukkig bijhouden via mijn telefoon. Kan alleen zelf niks schrijven op mijn blog. Dat is wel weer jammer.

    Hier gaat alles weeer zn gangetje. Hoe is t bij jullie?

    Tot heel snel he!

    Liefs x karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een beetje laat, maar natuurlijk ook een hartelijke felicitatie vanaf mijn kant!

    En wat ziet je kast er heerlijk gevuld uit! Geef maar door wat je openingstijden zijn hoor. Rijden we wel "even" naar Limburg toe ;o)

    Mooi weekend!

    Liefs (Mama) Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion