dinsdag 9 november 2010

Openbaar vervoer en Breiwerkje.

En zo zat Lilly poes vanmorgen naar het vuur te kijken in ons fornuis. Ik heb hier zo van genoten, genieten kan dit poezebeestje toch, ja die weet wel hoe je lekker kan leven.Ik heb nu een weekje vrij van m'n werk, heerlijk, ik ben van plan om m'n huisje een grote schoonmaakbeurt te geven en daarnaast nog leuke dingetjes te plannen. hahaha dat zal wel lukken. En een weekje is zo om, dus gisteren de koe maar eens even bij de hoorns gepakt. Eerst mijn moeder opgehaald en we zijn samen met het openbaar vervoer naar Geulle in Zuid-Limburg geweest. M'n moeder haar oudste zus woont daar , en we hebben haar een bezoekje gebracht zoals dat heet. We zijn eerst met de trein ( eerste klas i.v.m. verzekerde plaats en lekker rustig ) gegaan en het laatste stukje met de bus. In de trein haalde ik m'n breiwerkje uit m'n tas, hahaha daar hadden die mannen met de laptops en i-pods niet van terug.En toen de krentebollen tevoorschijn kwamen en ik om koffie riep ( niemand kwam dat brengen ) hadden ze het helemaal niet meer, hahaha. Jammer, volgende keer bij de kringloopwinkel toch maar eens kijken voor een thermoskan, haha , word het nog gezelliger van.
En dit is het resultaat van een paar uur reizen met het openbaar vervoer. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat er minstens twee mannen gisteren thuis zijn gekomen met de spreuk , Ik weet wat ik wil hebben voor de winter, een paar ouderwetse gezellige zelfgebreide sokken. haha. Deze zijn voor ..........?
En deze zijn voor .......?

En deze wol heb ik gekregen van m'n tante, leuk he ?  Ik denk dat ik hier warme sokken voor mezelf van ga breien. Elke keer als ik nieuwe sokken op de naalden zet , denk ik aan iemand en brei de sokken dan voor die persoon, ja zo ben ik zelf niet gauw aan de beurt, hahaha, maar het is toch  veel  leuker om te GEVEN.
Zo heb ik dit mutsje en deze trui  gebreid  ( vorig jaar ) voor m'n lieve nichtje Emma uit Engeland.
Leuk kerstkadootje , en ze was er heel blij mee. Zo leuk kan GEVEN zijn, haha.. het was ook een heel leuk en mooi werkje om te doen, dat zal je niet gauw in de trein kunnen breien haha, toch lekker hoor, sokken breien. Zo, nu ga ik nog eerst een kopje koffie drinken voordat ik verder ga met m'n vrije week gezellig te vullen, hahaha. Reis veilig en gezellig en brei ze, Liefs Marion

6 opmerkingen:

  1. Hallo Marion,

    Sinds een paar weken lees ik je blog. Wat een gezellig huis heb je. Leuk al die nostalgische dingen.
    Ik zag dat je weer druk aan het breien bent. Ik heb nog een leuke tip. Er is op het moment een actie gestart om babymutsjes te breien voor pasgeboren baby's in India.
    Zie www.breivoorindia.nl
    Mijn moeder en ik zijn al druk bezig. Het is erg leuk om te doen en je kan er heerlijk je resten wol mee opruimen.

    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeej Marionnetje!

    Ziet er weer heerlijk en gezellig uit! Ik heb super zin in Zaterdag. Ik ga nu even uitvogelen hoe ik volger word! haha.

    Fijne week! Liefs x Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o, wat zullen die mannen gekeken hebben!Had je geen camera bij je. Wie weet als je het binnenkort nog eens doet, dat je manne met laptop en een thermos ziet. Neem een pakje zelfgebakken koekjes mee en wie weet wat ze je vragen. Of je vaker mee reist of zo of altijd om die tijd.Vaste tijden,vaste mensen vaste koekjes of zoiets?
    Wat heb je toch een knus huis en mooie honden en een lekkere gezellige poes.
    Groetjes van overzee.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is toch zo gezellig op jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marion...wat ben je druk !!!....leuk hoor dat gebrei.......jij liever dan ikke !! hahahah!!..ziet er leuk en gezellig uit hoor!!....liefs fijne avond Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat er mensen zijn die breien voor de babietjes overal ter wereld, Dank je wel, Corrie voor de tip. Ik geloof dat een collega voor mij mutsjes breit voor een ander arm land, en mijn moeder breit voor Roemenie. Wat geweldig ! Brei ze, Liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion