maandag 22 november 2010

Budgetkoken? Nieuwe week, nieuwe kansen.

En weer een paar van die schattige sokjes gebreid, of heeft Sinterklaas dit gedaan ?
Nou, ik denk dat dit meisje er heel blij mee zal zijn , hihi.

En voor mezelf ..........

Leuk geworden he? Dit gaan beslist mijn blije sokken worden. Deze sokkenwol had ik bij http://www.wolhalla.nl/ besteld , en breid heel fijn.
En zo liggen ze dan nu. Joyce en Lilly, saampjes op de bank. Dan opeens krijg je door de dag heen zo'n besef moment van Sem missen. Maar deze twee helpen me er wel doorheen moet ik zeggen. Na m'n nachtdienst lag Joyce al mooi op me te wachten in ons bed, heerlijk geslapen zo samen.

En dit is onze voordeur , die we gaan veranderen.  Althans dat is het plan. De ruiten gaan eruit en alleen bovenin komt gewoon dubbel glas, dit is al besteld. En vervangen de rest van de ruiten voor hout. Dan krijgen we dus een dichte voordeur met alleen een bovenlicht, zoals ze dat noemen. Dit alles willen we dan graag in Antiekblauw verven, de verf heb ik ook al in huis ( action ), maar nu nog de moed om er aan te beginnen , haha, hopelijk krijg ik deze week weer een beetje energie om dingen te gaan ondernemen.
Net zoals m'n huishoudboekje weer goed bijhouden, dit was de afgelopen tijd een beetje vergeten. Dus nieuwe week, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen. Ook wens ik graag m'n avondeten enzo te plannen, lijkt me ook een stuk goedkoper, we zullen zien of ik daar ook een goede weg in vind, haha. In ieder geval eten we vanavond :  Ossenstaartsoep ( je weet wel , die van € 0.50 )
                                Ieder een zak verse spinazie met een biologisch tartaartje en aardappelpuree.
                               En als toetje ( als het nog past , haha ) appeltjes met custard uit de weck .
Nou, ziet er goed uit dacht ik zo, en goedkoop, of hebben jullie nog tips?
Wat werkt goed voor jouw? Je menu's plannen ? Of spontaan koken waar je zin in hebt en dan inkopen doen? En zo blijven we bezig, haha, geniet van wat je doet , Liefs Marion.

15 opmerkingen:

  1. hoi
    Een lijstje maken werkt voor mij niet.Om een voorbeeld te noemen zo heb ik zaterdag 6 kilo verse boontjes mee gekregen van mijn vader mijn ouders hebben nog een kweek kas en daar had hij nog klimbonen in staan en die moesten opgeruimd dus schoon geplukt. klein en grooot doorelkaar.vanmorgen verwerkt voor in de vriezer en 1 voor de warme hap van vanmiddag (mjamie)
    En hij had ook spruiten meegenomen van de lidl voor 0,49 cent de kilo.
    Kunnen wij 2 keer van eten .En zo gaat het hier wel vaker.
    Maar dat vind ik niet erg .
    En over huishoudboekje gesproken dat moet ik toch ook echt weer gaan doen en een begroting op maken voor volgend jaar minder in komen en wel hogere kosten dus even weer een plaatje maken.
    Lieve Groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik maak telkens op donderdag een week menu. Op vrijdag ga ik naar de winkel en dan weet ik wat nodig is. Hier werkte dat prima en er wordt eigenlijk nooit van afgeweken.
    Leuk dat je mijn blog volgt, ik ben hier ook alvast volger geworden.
    Leuke, vrolijke kousen seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marion,

    Wat zijn die grijze stoere sokken nu ineens lief met dat strikje.
    Dat zou ik nou ook nog wel eens willen leren sokken breien.
    Ik kan wel breien hoor maar sokken....
    Ja, en ik maak elke week en boodschapen briefje loop dan de kasten langs wat er op is. koop ook zo veel mogelijk van de vers produckten.
    En is er in de loop van de week iets niet, en het is nier echt nodig ga ik daar voor NIET weer naar de winkel.Er gaat anders altijd wel iets meer mee.
    Ook doe ik vaak op maandag of dinsdag de boodschappen voor heel de week. In het weekeinde is er vaak veel meer luxe in de winkel.
    Ook meer verleiding om te kopen dus.Wij moeten van 180.00 euro per week rond komen.We zijn met z'n vieren. Maar dan ook echt alles daar van doen zoals....muziek les voor de kinderen. Geld geven aan het goede doel. benzine tanken naar de bouwmarkt gaan als we aan het klussen zijn.(en dat zijn we nogal eens) drogist schoenmaker panty's enz enz enz

    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga inderdaad ook deze week weer beginnen. Ik probeer altijd mijn weekmenu in te plannen. Vanavond wordt het sperziebonen, sla, aardappels en verschillende soorten vlees (restantjes uit vriezer dus ieder krijgt vandaag wat anders). Morgen chili con carne met aardappelpuree en rijst (hier willen de mannen altijd net wat anders ipv hetzelfde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,
    Nu een plan voor het koken heb ik ook niet voor een hele week perfect in elkaar zitten. Meestal wel globaal,maar dat wisselt dan weer.
    Ben benieuwd naar je nieuwe voordeur. Een deur met boven en onderdeur zou leuk zijn,maar waarschijnlijk niet goedkoop. Hier hebben we bij de 2e hands winkels ook deuren, of bij een bouwmarkt die restant deuren hebben. Is er niet een bouwmarkt of iets die alleen rest overschotten koopt in je buurt?
    Succes en eet smakelijk hoor.
    Groeten uit een besneeuwd Canada.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een beetje plannen werkt het beste. Het werkt lekker snel en kost duidelijk minder, maar hier is even wat dat betreft de klad erin.

    Wat laat zo'n dier toch een vreselijk lege plek achter. Moet me echt inhouden om niet naar het asiel te redden voor een kat, die op z'n minst op Kid lijkt en dat terwijl ik een nestje kittens heb liggen, waar ik er zelf eentje uit houd.

    Je entree wordt vast prachtig.
    Blauw... helemaal mijn kleur. Succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo lieve sint!!
    wat een leuke verrassing was dat van ochtend werd er helemaal blij van;)

    besparen op boodschappen werkt hier heel goed met het maken van een week planning en week menu,
    wie is er thuis wanneer ben ik laat thuis,(dan maakt ik de dag van te voren dubbel,want anders wordt het al snel chinees ofzo)
    kijken wat er nog in huis is, boodschappenlijstje maken en klaar.

    moet er trouwens wel weer wat strikter in worden de laatste tijd
    komt er niet veel van terecht.

    liefs lisenk
    en een dikke knuffel van laura :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mag je die deur zomaar een andere kleur geven of heb je er nog een vergunning voor nodig? Een aantal jaren geleden mocht het niet toen kwam er een ambtenaar langs om te zeggen als we weer gingen verven het weer in de oude kleur moest anders moesten we het aanvragen. Misschien zijn ze nu wel wat minder streng en het hangt ook van de gemeente af. Hier geen huishoudboekje en we eten nog af en toe uit de tuin en de vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O nee! je moet mij niet dagelijks boodschappen laten halen ik met met veel te veel thuis!!.ik doe dat 1 keer in de week.......en let niet zo op eigenlijk koop wat ik wil hebben zeg maar........maar moet wel zeggen smijt het niet over de balk ofzo...ik ben nou de euroshoppers aan het proberen......en er zitten goed tussen echt !!!.....nee Rietje is zunnig van aard hoor!!.....wat kan je zo'n hond missen he....wij missen onze golden nog steeds na 3 jaar.......dusse.....moeilijk moeilijk........liefs en sterkte Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke sokken met dat strikje er op.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je leuke sokken gebreid...Enne een huishoudboekje...heb ik niet meer nodig sinds ik aan het bloggen ben, kom gewoon niet meer in de winkels...veel te druk met alle posten en reacties...(behalve 1 x per week voor de grote boodschappen..)
    Fijne avond, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige sokken!
    En super goed dat je dat kan!

    Ook ik maak menu`s aan de hand van wat ik of in huis heb of wat er in de aanbieding is.
    Af en toe wordt er wel van afgeweken maar meestal weet ik wel wat we van maandag tot Vrijdag eten! En het scheeld je een hoop geld als je het op die manier doet en niet dagelijks naar de winkel gaat.

    Groetjes Schuldenaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker he zo'n voorverwarmd bed. Ik hoorde eens van een whippet-bezitster dat haar honden allemaal onder dekentjes liggen te slapen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij een leuk blog. Ik ben je gaan volgen en heb je blog ook toegevoegd op mijn blog, in de lijst met te volgen blogs.
    Het lijkt me zo leuk om zelf sokken te kunnen breien. Maar het lijkt me erg moeilijk. Heb wel eens gehoord over kleine hiel, grote hiel of zo?
    Heb je een standaard patroon en zo ja, is dat voor één maat sokken?
    Misschien moet ik toch internet maar eens doorspitten om een patroon voor sokken maat 39-40 te vinden, en dan ook maar eens beginnen. Ze zien er zo lekker warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik plan op zondagmorgen het weekmenu ( dan weet ik wat er in mijn odintas zit en wat de aanbiedingen zijn bij de appie)daar maak ik een boodschappenlijst van. Dat werkt prima voor ons.
    Op drukke dagen plan ik iets makkelijk of uit de vriezer enz en op andere dagen iets uitgebreiders.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion