donderdag 4 november 2010

Appeltjes met custard ingeweckt, sokjes en bloemetjes.

Ging ik gisteren naar de brievenbus om wat kaartjes te posten kom ik altijd langs onze bloemist Lucassen , maar niet echt , ik moet gewoon nog een stukje verder lopen daarvoor, haha.  Maar goed, ik kocht deze 2 roosjes voor in de vaasjes die ik eerder van een vriendin heb gekregen, mag ik zomaar een plantje uitzoeken omdat de bloemist van eigenaar wisselt . Mijn vraag was meteen ofdat het personeel wel bleef want we hebben  altijd veel plezier met elkaar.
En dit plantje is het geworden, mooi he? Wat een bofkont ben ik toch.

Toen ik terug kwam lag dit stelletje zo heerlijk bij elkaar dat ik er wel bij wou gaan liggen, maar nee hoor, werk aan de winkel. Wat een lekker stel zo he? In het begin vonden ze elkaar maar niets , niet te begrijpen,

De weckglazen, schoon oftewel in soda gewassen en goed nagespoeld en daarna op een schone theedoek.

Mijn nieuwe weckketel ( gekocht bij de kringloopwinkel voor €5.00 ) en appeltjes in een pan met rode wijn, steranijs, suiker en kaneel, gewoon zacht laten worden. In de andere pan staat melk voor de custardpudding.

Wat een prachtig gezicht vind ik dit. Het wecken op het fornuis ging hartstikke goed, voor mij de eerste keer zo. De temparatuurmeter danst zo'n beetje heen en weer door de deksel, heel grappig om te zien.
Ik heb de glazen daarna gevuld met appeltjes onderin en custardpudding erop, een beetje bruine suiker over de top gestrooid. Een half uurtje op 100 graden.
En zo je ziet was Joyce er erg moe van geworden, arme ziel. Wat een lekker ding , toch?

En whalla, zie hier weer een resultaat, ooooh ik ben zo trots . Ben altijd zo blij met m'n weckgedoe.
Van het hete weckketelwater ( leuk woord voor scrabble ) heb ik meteen de hele boel afgewassen, ziezo .

En de kleinste sokjes zijn het resultaat van m'n nachtdienst, afgelopen nacht. Deze zijn voor 2 broertjes.Toen ik thuis kwam en de gevulde glazen nog zo op het aanrecht ( ik vind het jammer om de gevulde glazen meteen op te ruimen, beetje trots waar ik van geniet ) zag staan kon ik de verleiding niet weerstaan en heb 1 glas open getrokken om te proeven, en oooooh wat jammer voor jullie, haha, heeeerlijk.  Liefs Marion.

9 opmerkingen:

  1. Daar ben je vast wel druk mee geweest en nu maar smullen.
    Ik ken dat recept niet.

    Fijn weekend alvast gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ze voorlopig nog maar laten staan :))
    Lijkt me heel lekker.
    Groetjes, Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk hondenkind en een snoezig poezenkind. Wat kunnen die beesten toch heerlijk slapen! Op het moment heb ik Mechelaar als logé en die snurkt er ook nog eens heerlijk bij.

    Geweldig je geweckte toeten!
    Lekker een poosje laten staan om er van te genieten.

    Knus knus knus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die appeltjes met custard zien er heerlijk uit, Marion! Dat ga ik binnenkort ook proberen, heb nog volop appels. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige honden zijn dat en zo lief tesamen op het kleedje, huiselijk. En dan die weckpotten, wat ziet het er heerlijk uit. Zet je mij nog wel even op je blog als je mee wilt doen met de give-away?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gelukt Marion. Het lukt me nu wel weer om op mijn blog te komen maar dat lukt alleen door bij een ander mijn bericht op te zoeken en zo kom ik op de plaats van bestemming. Een foto plaatsen wil ook al niet, om gek van te worden. Ik heb nu de oude template er weer op gezet en die wil ook niet wat ik wil grr. Bedankt voor het plaatsen van het bericht dit hoef je niet te plaatsen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er super lekker uit! Een leuk idee om dit samen te wecken. Zou je zoiets nou ook op de 'jam' manier kunnen inmaken, of moet je echt wecken? Weet jij dat toevallig?

    Een fijn weekend, groeten Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker uit zeg! Hoe lang kun je die custard bewaren denk je? Ik ben zoiets in geen enkel inmaakboek tegengekomen. Groeten Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Appeltjes met custard geweckt. Is dat ook met melk er In?

    Ik kan het me niet voorstellen, maar als het kan, dan probeer ik het ook uit. Lekker

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion