zaterdag 27 november 2010

Nordic walking, sudderlapjes van De Korenhof en sneeuw.

Ja, altijd moesten we lachen als we vanuit  onze auto nordic walkers zagen, maar een feit was dat wij in de auto zaten en die mensen heerlijk in de buitenlucht wandelden of walken. Hoe kom ik hier nu bij?  Het volgende gebeurde : nadat Semmetje niet meer bij ons is , duurde het even voordat we het wandelen met onze Joyce oppikte.  Het geval wil nu dat Joyce helemaal NIET wil wandelen, ze haat de buitenlucht, gewoon supersnel buiten een plasje doen van 12 uur en dan als een speer weer naar binnen  en zitten bibberen en kijk eens naar me hoe zielig ik ben?  Voorheen als we met z'n viertjes gingen wandelen liep ik voorop met Sem en Pete volgde met Joyce, dit ging altijd goed zolang Joyce maar iemand kon volgen, voorop lopen heeft ze nooit gedaan. Dus toen Pete en ik met Joyce gingen wandelen was dat een hilarisch gezicht. Stel je eens voor, een echtpaar met een windhond met de warmste hondenjas ( speciaal voor windhonden ) aan op straat , de man trekt aan de windhond en de vrouw duwt de windhond. We hebben ons allerbest gedaan om Joyce te stimuleren om toch echt zelf te gaan lopen, come on girl, you can do it, come on babygirl, good girl good girl.  Nou echt we moesten er wel om lachen hoor, en keken ook om ons heen of er iemand getuige zou zijn van dit hilarisch plaatje. Dus je snapt wel dat we de straat niet uit zijn geweest, en dat vonden en vinden we nog echt heel jammer, Joyce niet. Joyce ligt op haar bruine schapenvachtje op de bank, geef ze eens ongelijk? Dus zo kom ik aan Nordic Walking, Pete niet, ik let wel op Joyce, ( ook op de bank ). Mezelf verdiept in het nordic walking en het lijkt me wel iets voor mij, voor m'n artrose, (het ontlast de gewrichten ) , voor m'n conditie ( als een slak op het moment ), en voor m'n gewicht, je schijnt er ook nog iets mee te verliezen , ( lees gewicht ), en last but not least , m'n plezier van het buiten zijn ( wat de echte doorslag geeft ), want ik ben zo'n buitenkind.  Ik heb nu de nordic walkingstokken geleend van een vriend, even ervaren hoe dit gaat en da ga ik ze zelf aanschaffen, ik zag ze bij onze boerenbond voor de helft van de prijs, goed he?  Er komt natuurlijk nog vervolg in een later blogje.


En hier vlakbij  ( ja, we wonen hier in een prachtig natuurgebied) loopt het vee van  De Korenhof een boerderijwinkel waar je biologisch vlees kan kopen. Het is een frans ras vee, dat heet Charolais.
En dit is het Charolais vee in het natuurgebied.

De Korenhof tussen Gennep en Siebengewald, de winkel is elke vrijdagmiddag en zaterdag de gehele dag geopend, fijn hoor, alles is per pond verpakt en bevroren.
Zoals je kan zien , makkelijk, je legt het thuis zo in de diepvries , want het is geweldig goed verpakt, en ook nog eens een gezellige verpakking, rood met wit ruitje..
En dit zijn Math en Mientje Loonen van De Korenhof , echt een bezoekje waard, wij  ( Pete en Ik ) eten alleen nog maar vlees van De Korenhof, het is eerlijk, biologisch, en betaalbaar. Bovendien krijg je bij Mientje altijd een gezellig praatje, ze heeft nog de tijd voor haar klanten.
M'n schoonvader belde op ( uit Engeland ) om te vertellen hoeveel sneeuw er daar gevallen was, niet te geloven.  Ik keek op het news  ( BBC ) en het is gewoon ongelofelijk hoe wit het daar is. Nou, afwachten maar ofdat wij  hier in Nederland ook zo'n witte deken krijgen, zelf heb ik er niets op tegen, ik heb nu 2 stokken die me overeind houden ... Ook nog een tip :  Pantykousjes over je schoenen aandoen als je naar buiten gaat , anti slip.
Een fijn weekend , met veel buitenlucht en sudderlapjes, Liefs Marion.

13 opmerkingen:

  1. Ik hou van wandelen. Nordic walken leek mij ook altijd leuk, maar Husband is geen voorstander van wandelen en alles wat er mee te maken heeft. Jammer is dat.

    Mooie omgeving woon je. En wat een mooie plaatjes.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nordic walken lijkt me niks, maar als je artrose hebt, och dan kan het nooit verkeerd zijn. Ik kan zo wel wandelen en doe af en toe wat rek en strek oefeningen voor de rug en schouders. Mooie plaatjs van dat vee. Goh wat jammer dat de hond niet mee wil, misschien iedere dag een eindje verder.
    Die nijlon kousen heb ik vorig jaar geprobeerd maar af en toe was ik er weer 1 kwijt en vond hem volgende dag weer op de route. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof dat ik nog even geniet van de tijd dat ik inderdaad in de auto zit en andere mensen met die stokken zie lopen :$ Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook een belachelijk gezicht vind, maar ik ben blij dat het voor jou werkt, dat is toch het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoii,
    Heerlijk buiten aan de nordic walking...ik vond het plaatje erbij wel heel lachwekkend!!
    Volgens mij woon je hier niet ver vandaan, als je het hebt over de boederijwinkel tussen Gennep en Siebengewald...Ga daar snel een keer een kijkje nemen!!
    Fijn weekend, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou zelf ook van wandelen, maar dan zonder stokken. Het schijnt erg goed voor je conditie te zijn. Als het voor jou werkt moet je het zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou zelf ook van wandelen, maar dan zonder stokken. Het schijnt erg goed voor je conditie te zijn. Als het voor jou werkt moet je het zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej Marionneke,

    Als je het nu leuk vindt, wil ik wel een keer mee. Ik moet ook meer gaan wandelen! Lijkt me leuk!

    Zien we mekaar snel weer! Lekker kokkerellen?

    Liefs x Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja op een gegeven moment moet je toch iets doen.. 1 aan je conditie en 2 aan je gewicht... (ik heb het over mezelf hoor!)
    wij hebben vanmiddag maar weer eens gekeken naar een crosstrainer want we moeten toch iets doen... nordic walken... tja ik weet het niet
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een grappige hond heb jij. haha, zie het al voor me hoor.

    Ben benieuwd hoe je het nordic walken gaat vinden. Zelf ben ik een 'normale' wandelaar. Loop regelmatig een wandeling van zo'n twee uur op een vrij snel tempo. Heb toch altijd het idee dat die stokken erbij iets voor 'oudere' is hoewel ik ook wel weer weet dat het onzin is.
    Ik vind het wel een sport om echt met elkaar te doen...
    Succes en we lezen wel hoe het gaat met de stokken.
    Groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer,dat je hond niet wil wandelen. Dat maakt juist een eind lopen zo leuk.Je hebt gelijk,dat je nordic walking probeert. Hoewel,heb je ook de zin en discipline om gewoon in je eentje te gaan wandelen? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. brrr ik heb een hekel aan sneeuw.
    Ik vind het prachtig zolang er niemand van het gezin naar buiten hoeft.
    geen school, appie aan de deur en geen werk........
    helaas dus....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb toen het net opkwam ook van die stokken gekocht. Een paar keer gebruikt, maar verder staan ze in de gangkast. Ik vond het vermoeiender dan gewoon lopen. Wandelen vind ik trouwens heerlijk, ook alleen. Mijn man is ook geen wandelaar,niet ver tenminste, want dat kan hij niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doe eerlijk gezegd liever fietsen, kom je sneller vooruit, hihi...!!!

    Wat een idee om een pantysok over je schoen te doen.

    Mooi die sneeuw hé, prachtig.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion