woensdag 10 november 2010

Badkamer en poetsen.

Vandaag begonnen met de grote schoonmaak door ons kleine huisje. Hoe groot ons klein huisje ( cottage ) dan is ? Ons kabouterhuisje is 9 meter breed en 6 meter diep. Dat is het, geen bovenverdieping of serre /garage eraan of iets dergelijks. En heeeel erg gezelig, vinden we zelf, haha. Het huisje was eerst de huisartsenpost van Nieuw-Bergen. Toen wij het 3 jaar geleden kochten was het al ingedeeld met een badkamer en 1 slaapkamer. Een gangetje en een toilet nog apart en een heel klein hokje waar de wasmachine kan staan en dat noem ik m'n winkeltje , omdat daar m'n voorraadje staat , en van alles meer, haha. De woonkamer is een  grote ruimte met de keuken samen. en die hebben we zelf verbouwd naar onze zin, houtfornuis erin enzo. En dat is het, haha, helemaal geweldig voor ons tweetjes en de hondjes en poes.
Vandaag dus begonnen met de badkamer, en al doende kwam ik op ideeen om de badkamer wat aangenamer te maken.  Dus eerst lekker gesopt en gedaan, bah wat een boel tegeltjes , hahaha.
Eerst maar eens de toiletrollen saampjes in een mand gedaan met aan beiden kanten van de mand een geschikt strikje, haha veel gezelliger , toch ?
En morgen ga ik gordijntjes naaien van een tafelkleed wat ik pas heb gekregen. Ik ga daar ook een douchegordijn van naaien, het is een beetje geplastificeerd, dus wel geschikt voor de badkamer, had ik zo bedacht. De stof is een rood met wit ruitje, altijd gezellig vind ik. Van andere stof ( ook rood met wit ruitje ) ga ik dan ook nog kussentjes naaien voor op de stoeltjes, mischien doe ik er ook nog iets op borduren ofzo, ik zie wel. Ach, al met al had ik zomaar in een mum van tijd de badkamer een grote beurt gegeven. ik zie er altijd tegenop, maar in feite is elk klusje zo gedaan. Morgen dus naaien en verder met de slaapkamer, en zo ben ik dan alweer bijna rond in ons klein kabouterhuisje. Over kabouters  gesproken, ik heb er twee gezien, maar dat is nog een geheimpje, haha. Badder ze , Liefs Marion

9 opmerkingen:

  1. o, wat leuk he. Misschien kun je nog een soort badkuusentje maken,om even lekker onderuit te zakken in bad, lekker kussentje. Ha ,wie weet doe ik het zelf wel. Mijn moeder vroeg altijd of ik nog van plan was er ooit uit tekomen.Heerlijk.
    Groetjes. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig al die ruitjes. In ons eerste huis hadden we ze ook. Dat is inderdaad wel erg klein. Onze kamer is 7x5 en de keuken ook. Ik vind het heerlijk. Hiervoor woonden we tijdelijk in een piep klein huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat is toch gezellig zo bij jou, ben benieuwd hoe het wordt straks als je het klaar heb.

    Veel succes ermee.
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Marionnetje!

    Ik mocht van mamma ff achter de computer. Ze moet me nog wel ff helpen met de letters. Ik vind het leuk dat jij en mamma weer gaan sjoppen. Meestal neemt mamma wat leuks mee:):):).

    Lieve kusjes aan joyce en sem en lily.

    xxx Puck

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi marion...ziet er leuk uit hoor!!!.......je schattige huisje !!.....ben benieuwd naar de rest......liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat leuk !!!
    Daar hou ik nou ik zo van, vooral in de wintermaanden krijg ik altijd weer kriebels om er iets knus van te maken.
    En wat heb jij en schatig huisje.
    Zou zo bij je vakantie komen vieren
    ;) heerlijk ook weer dat de kachel aan kan, daar genieten we hier ook altijd zo van. Als hij in het voorjaar weer uit gaat is het in het begin altijd heel saai naar mijn idee.

    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej lieve Marion,

    Je hebt het bij mij ook laten kriebelen. Het is nog in de start fase, maar check ff mijn blog:

    http://tante-kaat.blogspot.com


    Liefs x Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig huisje hebben jullie, ik zou daar altijd een vakantiegevoel hebben, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he hallo ..
    ben nog geen mensen tegen gekomen die ook zo klein wonen wij wonen op 60m2
    dus ik ga je volgen
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion