vrijdag 3 februari 2017

Zaadjes zaaien en lentekriebels....



En ja hoor het begint weer......yyeeaahhh ik ben zo blij...




Zaaien, niet teveel hoor ....gewoon 3 vakjes broccoli en 3 vakjes sla.  En dan nog niet eens vol want over 2 weken herhaal ik het weer. Anders krijg ik alle groentjes in 1 keer en nu verdeel ik het zodat ik ( hoop ik ) hele seizoen van mijn groentjes kan eten. Tenminste 1 maaltijd per dag is mijn doel.....




Jaja, dit is van vanmorgen...heerlijk temperatuurtje al buiten...




De tulpen komen al kijken.......




Haha, tulpen......




Nou de sla zaadjes zijn gezaaid.......




De kropsla, de andere slasoorten mogen over 2 weken......En je kan zo'n kropje natuurlijk overal laten groeien straks in jouw tuintje...balkon....terrasje.....



De geweekte tuinbonen worden ook netjes gezaaid....halve toiletrollen in de plastic gespaarde bakjes van groente en fruit.




En over 2 weken weer hetzelfde....




Lichtjes aarde erover en niet aandrukken....




Op de vensterbank in de badkamer.....leuk he?




Naast de sla en de broccoli, en dan mogen ze naar de koude kas.....




En zo staan de kruiden op de slaapkamervensterbank.....alles staat nu vol....heerlijk




Bij de multimate hebben ze nu nieuwe bio zaadjes, van het merk Buzzy...




Kijk dan.....tete a tete.......

Iedereen kan zaadjes zaaien en groente in je eigen tuintje/balkon/terrasje laten groeien, in een bouwemmer ( gaatjes in de bodem boren ) of in een bloempot naast je andere bloemen. Het geeft je tuintje wat meer leven en zooooo fijn om je eigen groente/kruiden te plukken strakjes.en beter om ze te proeven, keileuk om dit met kinderen te doen......nog maar 7 weekjes en dan is het LENTE !!!!!

                                                   Geniet ervan , Liefs Marion




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion