woensdag 15 februari 2017

Een alternatief om zonder een electrische wasmachine te wassen en ontspullen !!



Tjeetje , wat heb je nu weer aangeschaft ?




Nee, ik zie het nog niet !!

Even vertellen, dit is onze nieuwe wasmachine !!
Nou ja een vervanger dan he?  Toen onze wasmachine het begaf vonden wij het een mooi moment of dat wij nog wel een nieuwe wasmachine zouden kopen, of dat er een alternatief zou zijn. Hubbie was in gedachte al een stellage aan het maken van een fiets met een ton erachter op. Nee, dat was niet handig als het regent of in de winter. Een gira-dora leek ons ook wel handig maar die was nog niet te koop. En na veel gegoogeld te hebben kwamen we uit op de wonder wash. Ja , maar waar koop je zo'n ding !!! Amerikaanse homestead sites bieden ze aan, maar dan weer veel te duur aan invoerrechten enz.. Wel hele leuke sites om te zien, erg interessante spulletjes verkopen ze daar.
Enfin, we hebben de wonderwash gisteren bezorgd gekregen en besteld bij een botenzaak !!
Ik ga het vandaag natuurlijk proberen....erg grote stukken passen er natuurlijk niet in, een hele quilt  of gordijnen maar die passen dan wel weer in de spoelbak van de keuken.

Er kan 2.5 kg was in en je hebt maar erg weinig water en een natuurlijk wasmiddel nodig. Wassen, even draaien, kraantje onder aanzetten en nieuw spoelwater erin en spoelen en dan hupsakee in de centrifuge en klaar is Mariontje.....kijk dat past bij ons....lekker groen wassen....met regenwater of water uit de pomp. We zijn helemaal blij met ons besluit van groen wassen.

En we hebben weer nieuwe spulletjes die we aanbieden !!!

( KLIK OP HIER OM NAAR DE SPULLETJES TE KIJKEN , MISCHIEN ZIT ER IETS LEUKS VOOR JE BIJ !!! )

                                              Fijne dag en Geniet ervan , Liefs Marion
                                                 

12 opmerkingen:

  1. Vorig jaar in een kringloop deze gekocht voor 2.75. Nog nooit gezien maar ik dacht dat het leuk was om te proberen.Geweldig om niet afhankelijk te zijn van stroom.
    Het eerste gebruik was op de camping. ....Groot succes!! Was is zo gedaan. We overwegen om er ook 1 voor thuis aan te schaffen. Veel plezier met je wasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gedaan,ik love kringloopwinkels en markten.....toch handig zo wassen he?

      Verwijderen
  2. Ik heb hier idd ook wel eens van gehoord. Ik zie het mezelf thuis nog niet zo snel doen, maar wij hebben gelukkig ook niet heel erg veel te wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is voor iedereen natuurlijk anders. Wij zijn met ons tweetjes en ach het is zo klaar.

      Verwijderen
  3. hee hoi marion! ik heb er over zitten twijfelen of hij functioneel genoeg is, kan er een spijkerbroek in en 2-3 badhandoeken?

    liefs monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een spijkerbroek en 3 handdoeken kan wel als je niet van die grote badlakens bedoelt, ik ben er tevreden mee...gr. marion

      Verwijderen
  4. heb hem ook gekocht voor mee op vakantie zal dus goed bevallen lees ik
    groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welke botenwinkel verkoopt deze wasmaschine? Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is deze wasmachine overigens helemaal van metaal, dus ook de draaihendel?

    Mvg,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet eigenlijk niet hoe je contact met mij op kunt nemen, want volgens mij zie je geen emailadres ofzo. anders maar hieronder een antwoord typen?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion