woensdag 29 april 2015

Inmaken op ons houtfornuis...

 
 
Vandaag heeft ze weer hard gewerkt, ons houtfornuis. Jam gemaakt en Pompoenensoep en Indiaase Dahl.  alles in glazen potjes en ingemaakt. 
 
 
 
 
Glazen potjes schoon en met soda en naspoelen met heet schoon water....
 
 
 
 
Oeps , de kokosolie is bijna op, maar geen nood, want gelukkig heb ik een flinke voorraad van dit soort levensmiddelen...in de kokosolie bak ik uien en pompoen.
 
 
 
Bij bol.co.m. zijn ze het goedkoopste, 21 , 99 euro voor 2 . 5 kg, en gratis thuisbezorgd.
 
 
 
Heerlijk verse biologische pompoensoep gemaakt, het ruikt weer heerlijk...
 
 
 
In het badje van marie in de oven, inmaken. Het kan ook in een pan op het fornuis, dan doe ik wel een doekje op de bodem van de pan anders rammelen de potjes kapot. Als het water kookt gaat de inmaaktijd in, ook in de oven. 1 uurtje koken.
 
 
 
Op de houten plank af laten koelen...
 
 
 
Voor ons avond eten had ik Dahl gemaakt , ook voor morgen als lunch . 2 grote potten gevuld, die gaan strakjes in de pan om ingemaakt te worden. Lekker handig, rijst erbij koken en je bent klaar.
 
 
 
 
Jam van vers ingevroren bosvruchten...
 
 
 
En kijk, dat schiet ook al lekker op he ?  Ach zo af en toe even tussendoor wat naalden breien.
Ik vind het zo heerlijk om zo dingen zelf te maken, haal er veel voldoening uit.
 
 
                                           Geniet ervan , Liefs Marion

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk pompoensoep mijn favoriet...kun je in kokosolie alles bakken..?...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en,... het geeft ook een heel rijk gevoel, zo'n heerlijke gevulde voorraadkast.
    Was weer genieten bij jou!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker alles zelf gemaakt. Je breiwerk wordt ook mooi met die kleurtjes. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De aldi heeft ook kokosolie, 500 ml voor rond de drie euro. Biologisch! Dat is dus nog goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou ik het recept mogen van de dahl, ik ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De trui wordt nu al mooi! O, en ik heb ook al rabarber, door jou krijg ik zin om jam te gaan maken. Morgen heb ik daar denk ik wel even tijd voor. Groetjes, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Aldi heeft nu ook kokosolie, zag ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Idd heb je een recept van de Dahl?
    Hoe heet is je oven als je er in weckt?
    Hier begint het net wat groen te worden en hopelijk snel wat tijd voo tuinen.
    Love, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion