donderdag 23 april 2015

Rommel opgeruimd, buiten koken !!!

 
 
Kijk eens, ons overdekt terras. Nou daar heb ik gisteren na de was eens flink huisgehouden zoals ze dat noemen. Blad, muizengepeupel wwwhhhaaaa , overbodige stoelen ( veel plezier met de schommelstoel Kaatje ) en nog wat overbodig spul. De hele winter word hier van alles onder het terras gezet om opgeruimd te worden, jaja, herkenbaar ?  Het opruimen was zo gepiept hoor want ik had een hele goede stimulans.
 
 
 
Kijk, ons kacheltje Janske, die mocht weer aan. Zie je de bladeren nog liggen ? Ik kon niet wachten om Janske aan te steken, en ja hoor ze vond het ook weer erg fijn .
 
 
 
Zalige warmte...
 
 
 
Terwijl Janske lekker brand ruim ik verder op en bedenk wat ik ga koken, want dat doe ik als het mooi weer is, buiten koken.
 Elke dag !!
 
 
 
Ja, ik ben erg verwend. Een houtfornuis binnen in huis een grote kachel buiten om op te koken, en Janske.
 
 
 
Maakt niet uit of het vies weer is, ik kan gewoon buiten blijven koken onder het terras, heerlijk. Er staat nu een grote pan rijst op. Pas geleden 40 kilo basmati rijst gekocht in een toko, hoef ik voorlopig niet meer te shoppen. En alle boodschappen voor 1 maand ingeslagen, op verse groente en fruit na.
 
 
 
 
En na de rijst zet ik de gietijzeren wok op Janske, kan ie alvast heet worden terwijl ik alle groente snijd. Ach zo gemakkelijk allemaal.
 
 
 
Ook de bedjes van de meisjes staan er ook weer, leuk he Bregje ?
 
 
 
Hubbie en Bregje, twee handen op één buik.
 
 
 
Uitzicht van waar ik zit onder het terras, half mei worden er allemaal paadjes van klinkers aangelegd en een klein pleintje. Het zand vliegt je nu om je oren.
 
 
 
Een panorama foto.
 
 

 
En als het dan wat killetjes word schuiven we het uitschuifbare scherm uit .Handig he ?
 
 
 
 
Mand voor 1 euro gekocht op een rommelmarkt, handig voor het hout.
 
 
 
Het oude pannenrekje boven ons Janske.
 
 
 
 
En toen was het tijd voor ons laatste kopje thee, het werd al donker.
 
 
 
Mooi toch ?
 
 
 
De laatste foto buiten voordat we naar bed gingen. Het was een heerlijke avond op ons terras, lekker met elkaar bij ons Janske.   Genieten hoor..
 
 
 
En als je dan zo zit, te kletsen of niet , geniet van de stilte , de warmte, van elkaar heb je geen idee van de tijd.
 
 
                                                         Geniet ervan , Liefs Marion

14 opmerkingen:

  1. Oh, ik ga toch ook eens wat meer werk maken van ons buitenplaatsje. Het ziet er zó gezellig uit bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk heerlijk....genieten met een hele grote G !!!!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geniet ik toch van jou verhalen, dank je wel! En wat een geweldig kacheltje, dat zou ik stiekum ook wel willen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. was weer ff heerlijk genieten van je blog wens je heel veel fijne avonden toe
    groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja zo hou je het wel uit s'avonds lekker bij de kachel. Genieten dat geloof ik best. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk !! En o zeg, Mijn ouders hadden vroeger ook zo'n pannenrek! Enig om weer te zien bij jou.
    Veel plezier!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marian,

    Vol plezier lees ik altijd je blogjes en geniet mee van je quiltverhalen, over de honden, hoe jullie leven enz enz.... Eerlijk gezegd heb ik groot respect voor je.
    Zelf quilt ik ook maar heb geen blog.

    Wel hebben wij een leuk 2e huisje midden in het bos, het kacheltje komt er ook nog in de toekomst. Maar eerst zoeken we een oplossing voor de wind maar willen niet gelijk alles dicht bouwen. Hebben een grote veranda aan het huisje.
    Nu zie ik opeens de oplossing bij jou voorbij komen, die uitschuifwand???
    Mag ik dus vragen hoe kom je daaraan, is het van een bepaald merk?
    Ik ben heel benieuwd, graag hoor ik van je.

    Hartelijke groetjes Coby (Nootdorp

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer goed bezig Marion. Eitjes zijn lekker. Liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Marion. Ik reageer niet zo veel maar ik wilde je even zeggen dat ik altijd je logjes lees.Ik vind jullie leven geweldig. Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig of niet, ik heb dezelfde vraag als Coby!
    Oude schuur afgebroken op een deel van de gebinten na, maar hier op de kale vlakte van het Groninger land waait het bijna altijd.
    Dus zo'n windbreker lijkt me wel wat.

    Ben heel benieuwd wat het precies is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een eerlijk plekkie zeg, echt genieten met elkaar zo...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hebben jouw buren geen last van de rook? Mijn buren stoken ook wel eens buiten maar dan moeten wij naar binnen... Of is dat alleen in het begin van het seizoen? (veel rook)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion