woensdag 1 april 2015

Mijn favoriete dingen....en weer een beetje zelfvoorzienend..

 
 
Kijk eens wat een cadeautje, een lekker ruikend stukje plantaardige zeep, geurtje van kamperfoelie. mmmmh
 
 
Daar ga ik eens lekker wat wasmiddel van maken ( want het wasmiddel was op, heb ik 3 maanden mee gedaan voor maar 0,70 eurocent ) en voor in de badkamer , douchespul....
 
 
 
Het blokje zeep is 100 gram , maar dat rasp ik niet helemaal op hoor want kijk, met dat stukje heb ik nog een doel.....
 
 
Ik loop naar m'n Emma Bridgewater kast collectie en weet dat er in het koekentrommeltje een leuk zakje ligt......
 
 
 
Maar eerst het trommeltje van dichtbij, gezellig he ? Gekregen van hubbie .
 
 
 
Kijk eens wat een lief zakje, 11 jaar geleden gekocht in England bij mijn eerste bezoek aan Pete's family......
 
 
 
 
Stukje zeep in het stoffen zakje....
 
 
 
En het zakje tussen mijn kleding.......wat zal ik straks lekker ruiken...
 
 
 
 
Maar goed , weer verder met de geraspte zeep, zo ongeveer 80 gram schat ik in.....
 
 
 
In de pan met 2 liter heet water......gebruik geen plastic spullen als je ooit zoiets gaat maken, alles ruikt dan naar zeep....
 
 
 
Wauw, en wat een geur......en ondertussen haal ik hout buiten want de kachel moet branden...
 
 
 
 
3 lelies, die ruiken ook zoooooo heerlijk....
 
 
 
4 meisjes die bankhangen,  ze liggen dicht bij Joyce ( 14 jaar ) en laten haar niet alleen vandaag.
 
 
 
Ze is oud ons meisje, eet minder en ze vind het allemaal wel best.....
 
 
 
Na het koken van het wasmiddel kan het een nachtje staan en vul ik morgen deze twee vol. Emmer voor wasmiddel, daar doe ik nog een schepje soda bij, en de fles voor in de douche. Lekker zelfgemaakt, niet op proefdieren getest en milieu vriendelijk en ....lekker goedkoop....en weer een beetje meer zelfvoorzienend.
 
 
Eieren van onze eigen kippen staan ook lekker op het houtfornuis te koken voor straks zelfgemaakte eiersalade.........mmmhhh
 
 
 
Met wilde knoflook erdoor heen, ik ben dol op wilde knoflook, het lijkt wel sterker als de gewone knoflook. Deze moet nog geplant worden , maar dat komt nog wel...
 
 
 
Net als de moestuin bakken ook nog even moeten wachten....op goed weer, want zo kunnen we niet vooruit...
 
 
 
 
Ze blijven bij Joyce liggen.....mooi en vreemd..
Niets zo trouw als een dier..
 
 
                                              Geniet ervan , Liefs Marion

9 opmerkingen:

  1. Wat een super gezellige blogjes heb je weer geschreven. Mooie zeep heb je gekregen!De vorige is ook leuk. En de soep ziet er lekker uit.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mij treft hier in dit blogje is de liefde van je honden voor elkaar!!Zo ontroerend...Ik hoop dat jullie toch nog een tijdje van Joyce kunnen genieten!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker die zelf gemaakte zeep. Och wat een liefde voor elkaar, mens en dier. Prachtige foto. Hoop inderdaad dat ze nog een poosje blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Joyce die heeft en had toch een prachtig leven bij jullie. Zo mooi hoe jullie de honden behandelen deed iedereen dat maar. En de rest van je blogje is weer zo heerlijk inspirerend! Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al diverse keren bij jou over je zelfgemaakte zeep gelezen.
    Ik heb wat vraagjes:
    Gebruik je die alleen voor de witte was of ook voor gekleurde?
    En is het niet slecht voor je wasmachine, want je hoort vaak dat je beter een goed merk wasmiddel kunt gebruiken.
    Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om het ook eens te gaan maken.
    Verder weer een gezellig postje,
    vol warmte en gezelligheid. Behalve buiten dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jou zelf gemaakte wasmiddel is perfect.
    Ik heb het geluk gehad dat ik het mocht proberen.
    Het is gewoon super.
    Jammer dat ik niet iets dichter bij je woon:-)
    Geniet nog maar fijn van Joyce,je hebt haar nu nog.
    Lieve groet,Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, idd leuk blogje.
    Mooi je foto s

    Ik heb idd ook gelezen dat je wasmachine er wat vettig van wordt.

    En wij hebben het zelf een poosje als allesreiniger gebruikt, maar wat mijn man toen opviel was dat de afvoer wel meer dichtgeslibt zat ook door vet. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het niet goed gemaakt heb ofzo, want anderen gebruikten het al jaren naar tevredenheid.

    Gebruik je van wilde knoflook het blad, ik wil het ook in tuin gaan planten. groet anne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van je meisjes Marion! En ja, hier slaapt Tukker ook heel veel. 10 jaar is ie, maar je merkt dat hij fysiek wat achteruit gaat. Hij heeft HD, vanaf zijn derde jaar weten we dat al, maar nu gaat het steeds meer parten spelen. We geven hem goed voer en pijnstillers en gaan niet meer elke dag naar een losloopgebied. Zo houdt ie het nog redelijk uit. Best lastig te zien dat het minder wordt, het zijn net je kindjes. Fijne Pasen samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ocherm, alsof de andere honden voelen dat Joyce oud is en beschermt moet worden.Heel ontroerend om te zien, maar ook moeilijk voor jullie want ooit is het voorbij.
    Fijn dat je weer terug bent in blogland. Groetjes van Lien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion