maandag 20 april 2015

Een heel gezellig en productief dagje !!

 
 
Nog zo'n klein huisje, hier wonen onze 6 kippen. Het dak was groen, maar dat komt wel weer goed.
 
 
 
Naast het deurtje heb ik dit grapje staan, met water in de puddingvorm  lijkt het net echt, moet nog ergens een kristal op de kop tikken voor als druppel aan het kraantje.....en zie je de lelie in de bloempot er naast ? Daar zaten vorig jaar 14 bloemen ....ben benieuwd...
 
 
 
 
En dan dit kipje, ben helemaal dol op d'r...
 
 
 
 
 
 
 
In hun huisje ligt stro en af en toe wat kruiden hooi, lekker verwend he meis ?
 
 
 
 
Staat ons kersenboompje in bloei...
 
 
 
 
Mooi he ?
 
 
 
 
De bijtjes vinden het ook helemaal geweldig, het zoemt erop los ....
 
 
 
Een heel klein lief blauw bloempje.
 
 
 
 
De rode pimpernel komt ook weer eens kijken na de winterslaap.
 
 
 
Pruimenboompje in bloei.
 
 
 
Dit is het raam boven de voordeur , mijn vleermuizen collectie is uitgebreid met de kleine vleermuis, rechts. Super he ?
 
 
 
De dille komt op .....hoera  hoera ,  ben elke keer zo blij als zaad wat ik in de grond zaai uitkomt !!!
 
 
 
En ja hoor, ze hangen weer , mijn hanging baskets....
 
 
 
 
Elk jaar koop ik 4 hanging baskets en daar geniet ik van April tot en met  ( als het weer meezit ) Oktober van. 
 
 
 
Maar ik niet alleen, wandelaars die ons huisje passeren genieten er ook van.....
 
 
 
En wandelaars kopen dan ook in mijn kleine winkeltje/stalletje.   Jam , eieren, en zelfs soep. 
 
 
 
Onze deurbel/klopper.
 
 
 
 
De hanging baskets groeien hard  en worden wel 2x groter.  De onderkant van de bloembak heb ik de helft van de gaatjes dichtgeplakt met duc tape, anders verliest het teveel water.
 
 
 
 
En diezelfde bloemen heb ik in de bloembakken gepoot.
Oh , nu kijkt het al geweldig, moet je over een maand zien !!!
 
 
 
 
Sla, koolrabi, eetbare bloemen zoals viooltjes, selderij, rode kool , bloemkool, bleekselderij, spruitjes, spinazie, bieslook en bosuitjes......
 
 
 
En waar ga je dan met zoveel aardbeien naar toe ? Nou die hang je gewoon in een emmertje aan het hek . Emmers gekocht bij de ac...tion ( voor nog onder 1 euro ) , gaatjes geboord in de bodem en klaar is mariontje, handig he ?
 
 
 
De emmers elke keer bij een stevige paal gehangen, ben anders bang dat het hekje toch omgaat.  Ben  zelf heel blij met deze creatieve oplossing.
 
 
 
En weer lekker gewerkt en  moe en spierpijnachtig ga ik naar binnen om voor het eten te zorgen en zie ik dat Nikki ook een beetje moe is.....
 
 
 
 
Ach de schat, ze heeft het ook zo zwaar...
 
 
 
Zo kijk ik naar buiten en ben dankbaar voor weer een dagje productief en lekker bezig zijn, kneuteren dus.  En als alles groeit en bloeit kunnen we er nog van eten ook. ( dat is m'n opzet )
 
 
 
 
Zooooo lief he ?
 
 
 
Zo is het, lekker tevreden zijn met wat je doet en daar dan heerlijk van genieten.
 
 
                                                      Geniet ervan , Liefs Marion

19 opmerkingen:

  1. zo genieten bij jou, dat doet een mens goed!
    En een knuffel voor Nikki!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat je tuin er nu weer prachtig bij. Dat wordt genieten straks als het nog groener wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij doet je best de natuur doet de rest.

    Gr Alma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent heel productief geweest! Leuk dat je de foto's met ons deelt.
    Wat aardig dat voorbijgangers wat van je stalletje kopen. Ik hou er ook van om huisgemaakte producten te kopen, maar dat gebeurt wel minder moet ik zeggen, aangezien ik inmiddels zelf heel veel maak.
    Je tuin ziet er opperbest uit!
    De deurklopper is superschattig.

    Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Werk-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat een rijkdom toch hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Achhhh kijk die lieverd nou.....heerlijk..enne ik vind het dak van het kippenhok geweldig !!!!.....staat zo landelijk...wat woon je toch heerlijk......liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een knus tafereeltje is dat toch telkens, Marion. Leuk blogje weer.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, en wat een contrast met het strakke tuintje van de buren.
    Het ziet er bij jullie heel verzorgd en netjes uit!
    Moet toch eens een keer langs komen rijden om te kijken!
    Groetjes van Lien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw.. wat heb je alweer een mooi gekleurde tuin! En wat een mooie bakken heb je staan..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jullie tuin ziet er al "pico bello"uit!!amai!niet bang dat het nog gaat vriezen?voor je jonge plantjes en bloemen..hier bij ons in belgie zitten alleen nog maar de aardappelen en sla onder de grond,het kriebelt al voor bloempjes maar nog 14dagen te vroeg,je hanging baskets zijn supermooi alsook je hangmanden,gekocht bij action die rieten manden?ik zag ze daar maar wil ze zonder die ijzeren haken want het is de bedoeling voor op de vensterbank bij ons.het is altijd genieten van je blog!!groeten uit westvlaanderen belgie van debora

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk genieten samen van alles. Wat een leuke deurbel heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo een tafeltje aan 't straat. Daar zou ik zeker ook wat kopen. Zo gezellig bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat gezellig toch weer!! Die bloemen, kipjes, ja gewoon alles straalt geluk en tevredenheid uit. En die deurbel, die vraagt om geklopt te worden, wat leuk en waar heb je die gekocht??
    O en Nikki, die ligt er zo bij van: Baasjes tevreden? Ik ook!
    Love, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé Marion,
    Wat ben ik verliefd op je deurklopper! Zo mooi! Waar heb je die gevonden???
    En het kleine stikmachientje, zo heb ik net hetzelfde. Schattig hé. Werkt het nog bij jou?
    Groetjes,
    Ann
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nog vergeten van melden,misschien eens een blogje over je vleermuizencollectie,hoe je daar aan komt enzo..met foto van dicht,brrrr,ben daar wel nieuwsgierig naar..enja,zo 'n straatwinkeltje,super!dit is een straatbeeld die je bij ons niet ziet,daarom is het altijd leuk naar nederland te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw die vleermuis vind ik bijzonder. Hoe heb je die gevangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk met je mee geweest door je paradijsje zeg.
    Lekker zo bezig blijven jij zeg, blijven wij mee genieten hoor.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, prachtig blogje weer! Thanks xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg leuk weer om bij jou over het tuinhekje te kijken! Trouwens, kijk wel uit met hooi bij de kipjes, dat kan erg makkelijk om hun pootjes draaien. Beter stro gebruiken, daarmee gebeurt dat niet.

    Hartelijk groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion