woensdag 4 november 2015

Herfst, wat een heerlijk seizoen !!!



Ik hou van de herfst , ons houtfornuisje weer aan, ach die warmte......heerlijk



Heerlijk zelfgekweekte pompoenen, een heerlijke voorraad in mijn schuurtje.....maar liefst 6 stuks, ach wat ben ik trots op mijn eigen moestuinpogingen, het heeft werkelijk nog iets opgebracht ook , naast een voldaan gevoel van het tuinieren zelf.



Bonen die drogen onder ons afdakje. Zelfs de bonen hebben een mooie herfstkleur.




Zelfgekweekte rode pepers, lekker en gezond, ach da's toch zo genieten he, als je zelf naar je tuintje kan lopen en kan pakken wat je nodig hebt.



Gisteren had ik een lekkere groene smoothie gemaakt van havermelk en zuring , appel en banaan,  echt zo lekker vers is het geweldig genieten.



En wat dacht je hier van ? Verse boontjes in November !!  Te gek he ?  In mijn kleine kweekbak, kan bijna niet wachten totdat ik dan een tuinkasje heb, nog meer ruimte voor verse groenten met de koude dagen.




Rucola sla  in het kweekbakje.




En heerlijke veld sla, één van m'n favorieten. En echt het kweekbakje is echt niet zo groot 1 x 1 meter.
Dus als je een plekje over hebt ?



Herfst betekent ook de houthokken aanvullen dichter bij ons huisje...




Zodat ik het mandje kan vullen met hout die ons huisje lekker warm maken. Ach genieten toch ?



Dat vind Bregje ook. We zijn zo blij dat Bregje al een beetje meer durft te genieten van haar goede leventje wat ze nu heeft, al gelooft ze het zelf niet altijd.  Elk klein stapje is er ééntje, voor ons allemaal.




Waar wij onze wekelijkse biologische boodschappen doen waren de aardappelen in de aanbieding.
1 euro voor 1 kilo.  Nou dan slaan wij dus in , haha 50 kilo maar liefst.




En vanaf vandaag bied ik ook honing aan in mijn winkeltje, afkomstig van een echte imker. Deze honing is zooooo lekker, en de bijen worden in de winter niet bijgevoerd met suiker maar deze imker geeft z'n bijen hun eigen honing , goed he ?  KLIK HIER VOOR DE IMKER VAN DEZE HONING

Ik ga in januari beginnen met de cursus Imker,( heb er zin in ) dat gaat een jaartje duren, heb ik iets te doen he ?



En staat hier een kacheltje te wachten totdat ze in ons pub je mag komen staan.
Het is het Model Janske.  KLIK HIER VOOR VERKOOP KACHELTJES EN MEER
En bezorgen we een Janske bij lieve mensen die ook al een Kachel Model Emma bij ons hebben gekocht, leuk he ?  Echt genieten.

We plakken er één nachtje B&B aan vast, even met ons tweetjes alles loslaten, ( kijken of we dat nog kunnen ....)

Andere en nieuwe omgeving geeft je weer andere en nieuwe ideeën, inspiratie. We hebben er zin in.

Als je nu in Nijmegen in de buurt bent ? Ga even lekker de stad in en in de Lange Hezelstraat vind je dan tegenover Dille & Kamille een keileuk winkeltje !!!
Daar staan ook onze kacheltjes te koop en andere zelfgemaakte spulletjes van hubbie.
KLIK HIER VOOR DIE KEILEUKE WINKEL

En als je dan op die site bent even op Facebook koontje klikken, dan zie je meer foto's en dergelijke  !!!

Ik heb er zoveel leuke spulletjes gezien, ( die ik dan ook echt wil kopen, en dat heb ik niet gauw  !!! )
Heel veel creatieve , leuke , gezellige ,veel zelfgemaakte spulletjes.   doen hoor, echt leuk om naar toe te gaan.



Tot slot een plaatje van onze tuin in de herfst . Ik ben zo blij......


                                                             Geniet ervan , Liefs Marion






 

10 opmerkingen:

  1. Zucht......weer zo genoten van je verhaal en je foto's. Heerlijk. Ja, wij genieten ook van de herfst. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben naast Bregje neer geploft en heb zo gezellig samen je blogje gelezen. Imker, dat lijkt me geweldig voor jou! En lekker samen een nachtje B&Bén,... ik gooi er nog wat hout op,...
    hou zo van een fikkie stoken,...
    ;o)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier ook herft! Heerlijk thuis met een beker hete koffie of chocolademelk!!
    Dat je gaat imkeren kijk ik niet van op!! Echt iets voor jou!!
    Als ik op de kei leuke winkel klik zegt het hier: this page can not be displayed.
    Jammer, wilde wel even rondneuzen
    Wat heerlijk om nu nog verse groenten te hebben. Ik mis m'n groente tuin wel hoor.
    But you never know!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk blogje Marion, ik hou ook van de herfst, lekker buiten door de afgevallen bladeren strietsen (zo noemde mijn oma dat).Die Bregje, fijn at ze steeds een stapje zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk allemaal...heerlijk genieten...liefs van mij...x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk blogje weer en wat een prachtige foto van je tuin. Dat is echt genieten. Maar zoveel aardappelen? Krijg je dat wel allemaal op voordat ze bederft zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Marion,
    MAg ik vragen hoe jij je aardappelen bewaart, zodat je er lang van kan genieten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n curcus imkeren! Fijn dat Brechtje het naar de zin heeft. Geniet van het uitje samen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meid wat kan jij heerlijk schrijven over jou gezellige leventje. Ik wordt er gewoon enorm blij van! Een fijne zondag. liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen

  10. beste Marion
    Zag op je site iets over quilts.Zijn die te koop en helemaal van katoen. De maat moet
    zeker 220/240 zijn. Zo ja hoe duur is die??? Hartelijke groet Greet Dolleman-Westbroek

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion