maandag 12 november 2018

Wat is er hier aan de hand ? ( niets ernstigs hoor )



En dan kijk je om de deur en denk je bij jezelf, "Wat is er hier aan de hand ? ". Nou, ik was bezig met stofzuigen van de wasruimte en onze keuken en toen gebeurde er zomaar ineens dit.....de stofzuiger ging de kelder in, wat ook helemaal goed was hoor van die stofzuiger.
Ik roep al weken dat ik de kelder ga aanpakken, sinds de verhuizing van alles in gemikt, misschien herken je dit wel. En nu dus begonnen, …………..en ik moet zeggen.....heerlijk.
Het is wel bekend van mij dat ik heel graag opruim …..




Deze kant van de kelder is nog niet het ergste, maar al die schappen ( wat een rijkdom ) !!!




Wow, al mijn pit&pit bussen met eten staan er nu netjes bij.  Emmers met havermout en rijst en zaden.
Op de plank vind je kikkererwtenmeel  ( waar ik vegan kaas van ga maken ) peulvruchten, gedroogde vruchten , dadelstukjes , kokossnippers , kurkuma , cacao. 
Wat een mooie voorraad he?




Er komt vandaag of morgen weer een nieuwe bestelling binnen, want mijn amandelen zijn bijna op en ik heb gist besteld. Dat heb ik nodig om vegan kaas te maken....ben benieuwd...




De vloer mooi schoongemaakt en ik ben erg blij met het resultaat. wat een mooie tegeltjes he ?




Een mooie grote mand gekocht afgelopen weekend, ik denk dat daar de groente en fruit in komen. En dan een mooi plekje vinden in de kelder voor de mand. Groente en fruit leeft nu in de wasruimte, niet erg prettig. Het heeft nog geen vaste plek dus ik denk dat de kelder ideaal zou kunnen zijn, ook qua temperatuur.

Zo, ik pak nog een bakje thee en ga weer verder.

                                                            Geniet ervan , Liefs Marion

8 opmerkingen:

  1. Ja, daar kan ik ook zo van genieten. Echt opruimen geeft ook een leeg hoofd. Je kelder ziet er goed uit!
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat je allemaal tegenkomt he? en dan wonen we er nog geen jaar...liefs xxx

      Verwijderen
  2. Daar heb je een kelder voor ,heerlijk om alles op te ruimen .
    Zie ik ook fietsen staan in de kelder hoe krijg je die er uit ,hoop niet dat je iedere keer een trap op moet?
    Hoop dat de plaatjes pagina`s nu wat sneller gaan ,je blijft klikken en dan gaat de lol eraf om op je leuke blog te reageren dat zou ik jammer vinden.
    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De fietsen zijn opvouwbare fietsen en nee ik hoef geen trap op en af, de kelderdeur is in de keuken en kan er zo ( gebukt ) in lopen en staan, en ik snap je plaatjes pagina niet helemaal? liefs xx

      Verwijderen
  3. Hihihi.....ik zeg lekker bezig...fijne week liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou dat ik zo heerlijk kon opruimen als jij, Marion ! Oh ja, ik moest wel even glimlachen met je uitspraak 'mijn amandelen zijn bijna op' ... als je dat hier in Vlaanderen zegt, wil er altijd wel iemand even in je keel kijken om de toestand van je amandelen te checken LOL - Groetjes uit Antwerpen !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, en ja mijn amandelen zijn ook al geknipt bij mij op jonge leeftijd....inmiddels heb ik de bestelling binnen..enne iedereen kan opruimen....jij ook hoor...liefs xxx

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion