dinsdag 13 november 2018

Receptje Veganaise , sokken breien en camping....



Ik heb het geprobeerd en het is gelukt, Veganaise zelf maken...….alweer een hele tijd geleden liet ik je op dit blog zien hoe je zelf gemakkelijk mayonaise kan maken en dan nu het recept voor Veganaise.
Ben er heel erg blij mee want Veganaise is erg duur.

Je hebt nodig:

50 ml sojamelk...zelf gebruik ik de ongezoete
125 ml zonnebloemolie....ik heb olijfolie gebruikt
1 eetlepel appelazijn
1 eetlepel mosterd
peper en zout naar smaak


Alles in de mengkom van je staafmixer en van beneden naar boven trekken met de staafmixer.....
Vind je de Veganaise te dun, wat meer olie toevoegen.

En hij is door het panel goedgekeurd.....het is echt lekker !!!

En nu kan je de basis ook met een smaakje maken natuurlijk...wat gistvlokken erdoor en je hebt vegan smeerkaas.....





Over gistvlokken gesproken, die zijn vanmiddag aangekomen. Bij de bestelling die ik had gedaan bij Pit & Pit. En ik heb weer heerlijke amandelen en walnoten, cous-cous, chia zaad en de gistvlokken. Nu kan ik weer een hele poos vooruit met de voorraad, alhoewel.....

( KLIK HIER VOOR DE WEBSITE VAN PIT & PIT , ZE HEBBEN ALLES....)



Ook kwamen er 2 handdoeken vandaag, voor in de bus Bella.  eerst even testen voordat ik er nog een stelletje bij bestel. Ze zijn licht van gewicht en snel droog.....we gaan het meemaken...



Ondertussen gaat het geweldig goed met me, ik voel dat de sapjes hun werk doen. Ik ben nu op dag 5 en heb dan al bijna de eerste week erop zitten, yeaahhhh.
En ik ben lekker bezig met breien. Ik heb nu weer een paar sokken op de naalden zitten......deze wol van Opal heeft zo,n vrolijke kleurtjes daar word ik helemaal blij van. Je wilt ook niet stoppen met breien want je wilt weten hoe het verloop is.
Nou en dat garen en heel veel andere wol kan je kopen bij het gezellige wolwinkeltje in St.Annaparochie,   https://garenhuisukeus.nl/  Je kan ook via internet bij haar bestellen !!!
Ze heeft heeel veel sokkenwol en heeel veeeel keuze....

En morgen ga ik proberen vegan kaas te maken !!!


                                                                 Geniet ervan , Liefs Marion


 

4 opmerkingen:

  1. ik heb even gekeken op de website van pit en pit. bij jou zag ik alles in emmers staan. heb je die zelf los ergens anders gekocht? ik zag alleen maar gesealde zakken voor wat ik wou hebben en dat lijkt me zo snel rommelig worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat klopt, de grotere hoeveelheden krijg je tegenwoordig in zakken, eerder was dit in emmertjes, die heb ik natuurlijk bewaard. onder de kilo krijg je het mooi in potten, misschien een idee om zelf emmertjes ergens te kopen/krijgen. bulk is altijd goedkoper , ik koop al jaren bij pit & pit ook de kleine kruiden....liefs xxx

      Verwijderen
  2. Hoi Marion,
    Ik kan ontzettend genieten van jouw verhalen.
    Knap wat je allemaal doet.
    In mijn ogen ben je een powervrouw met heel veel talenten.
    Fijn dat je je recepten deelt, zo leer ik iedere keer wat.

    Heel veel succes met je sapdagen en heel fijn dat je nu al merkt wat het met je doet.

    Hartelijke groeten en knuffel voor je meisjes,
    Marg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou dank je wel marg en wat fijn dat je zo van mijn blog geniet, ik ben nu op dag 7 met mijn sap kuur en ik voel me erg goed, meer alert en energie...liefs xxx

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion