woensdag 18 januari 2017

Eigen receptje, Vegan broccoli burger/koek !!



MMMMh , heerlijk broccoli.



Broccoli stammetjes in onze groentesap van vandaag en de bloemetjes over....en wat verzin je dan?




Broccoli - ui - zout, een beetje - peper - appel cider azijn - olijfolie - vlo zaad - hennepzaad - bieslook - en walnoten. Mengen en proeven , mmmmh dat is lekker.....
Je kan natuurlijk zelf weten wat je erbij doet , mijn smaak is natuurlijk anders als die van jou of je gezin.




Uitsmeren of drukken op bakpapier en mooi egaal glad maken. Ik doe dat met hetzelfde bakpapier eroverheen te vouwen en met de hand zachtjes te drukken totdat ik denk , nou Mariontje, dat ziet er goed uit !




Zo ziet het er van dichtbij uit, ik heb er nog wat sesamzaadjes over gestrooid. Het is zelfs zo lekker rauw dat je dit gerechtje zo rauw kan serveren. voor een salade is het te vast, balletjes draaien zou kunnen. Lekker makkelijk voor in de zomer dus, een keer iets anders.




In de oven bakken op zo'n ( weet ik echt niet , want ik heb een houtfornuis )  heet dus. 200 gr. Zo af en toe kijken of het een mooi kleurtje heeft en dan is het wel klaar..


 
 
De randjes gesneden om te proeven ....enne......
 
 
 
 
tjonge jonge wat lekker.......lekker zacht van binnen , een beetje pittig ( door de peper ) en gewoon echt lekker. Niet te droog of te nat, dus, goedgekeurd Mariontje...
 
 
 
 
Lekker met  frisse komkommer geraspt erbij en/of een tomaatje of ,............
In ieder geval, probeermissie geslaagd.
 
 
 
 
Mijn wasje draait in de wasmachine en totdat die klaar is ga ik lekker doorpitten. Ik mag nog wat boodschapjes doen, en ik ga nooit van huis met de wasmachine nog aan......
Detail, zien jullie die langpoten op de bank die zo lekker in de lucht steken ?    Genieten he?
 
 
Geniet ervan , Liefs Marion
 

2 opmerkingen:

  1. Wat gezellig Marion met al die lekker warme quilts. Ik heb er ook op mijn bed liggen (uiteraard zelf gemaakt) en als ik het koud heb, ga ik ook lekker onder liggen.
    En heerlijke groentesapjes, ik ga er zeker eentje proberen. Dankjewel voor de tips. Groetjes en geniet van je dag.
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion