donderdag 21 mei 2015

Geen vlees ? Wat eet je dan ?


Vaak krijg ik te de vraag wat wij eten , omdat we geen vlees eten en ik bedacht me zo dat ik eens een dagje van mijn kookkunsten deel met jullie.  Erg gemakkelijk ,simpel en gezond.
Elke dag gebruik ik mijn gietijzeren wok, zonder emaillen coating of iets, gewoon puur gietijzer.  Als ik de 5 teentjes knoflook snijd staat de wok al heet te worden, kokosolie erin en de knoflook erbij.



Vandaag kook ik op ons gaspitje binnen.




Een pan basmatie rijst heb ik al gekookt , met eitjes erin. Deze portie is voor 2 dagen.



Leuk he ? m'n ei vergietje ? 2 eieren voor bij het gerecht en 2 eieren voor ieder als ontbijt morgenvroeg.



Standaard eten wij elke dag veel knoflook, verse gember en rode peper en uien.



Daar gaan nu een paar verse worteltjes bij.



Kruiden worden ook even meegebakken, kurkuma en kardemon.



Leuk he ?




1 preitje erbij.



Cherrytomaatjes, gewoon omdat ik ze had.



Lekker verse boontjes.



En van die heerlijke champignons. Wist je dat als je champignons buiten in het zonnetje legt ze vitamine D opnemen ? Handig he ?



Nou en dan is het dit geworden.  Het gerecht heeft geen naam of zo, ik doe maar wat met wat ik in huis heb, dat maakt me ook lekker creatief.  Even proeven of er nog zout en peper bij kan.



Ik heb ook nog een lekkere hele komkommer die op mag, dus even een dressing maken van 2 lepels olie, 1 honing en 1 mosterd. Verder niets .



Even goed doorroeren.




Komkommer snijden zoals jij wil natuurlijk, ik heb blokjes gesneden.




En klaar is mijn salade. Ik doe er altijd nog wat Dille overheen.




En de kippetjes buiten weten al wat er aan komt.




Kijk eens wat een  feest voor ze. Ze zijn trouwens hartstikke dol op de eindjes van de boontjes.  Een kip eet  50 kilo groenteafval voor je op per jaar.




Zo, en dan doen we nu alle rijst erbij en omscheppen.



Eerst worden de lunchbakjes gevuld voor hubbie en mij.



En wij kunnen aan tafel, eet smakelijk lief.




De 2 eitjes die overblijven eten we als ontbijt morgenvroeg.




Kijk zo staat alles klaar voor morgen, handig he ?



Ik heb nog wel een paar porties over voor morgenavond en met iets van deze verse groenten erbij maak ik weer een lekker maaltje en misschien ook wel verse sla uit eigen tuin !!!





Dit eten wij ook elke dag !!  Honing van de imker en kaneel, erg gezond.



Kaneel



Honing.



Heel goed mengen want kaneel mengt niet in je mond.



Zo en dan de boel aan kant en klaar ben ik met m'n dagelijkse uitdaging om lekker en simpel en gezond te koken/eten.  Zie je het bordje hangen rechts boven op de foto? Keep it simple. Kook lekker vers en biologisch als je kan, mix met van alles, kook met wat er nu is en met wat je hebt, probeer en proef en neem je tijd en eet lekker samen aan tafel.


                                                         Geniet ervan, Liefs Marion

12 opmerkingen:

  1. hmmmmmmm lekker!
    Smakelijk eten allemaal!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er allemaal heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er VET lekker uit Marion heerlijk doe ik zelf ook vaak koken met wat er in huis is heerlijk. Eigenlijk heb ik een vraag waarom eet je die honing met kaneel, is het ergens voor of vind je het gewoon lekker. Ik zou er zelf lekker yoghurt doorheen doen denk ik. Maa als je het ergens voor eet is dat misschien helemaal niet de bedoeling.
    Fijne dag geniet van het mooie weer.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk hoor...heb gelijk trek....gelukkig gaan we zo eten...liefs van mij...fijne avond...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om te smullen! Zowel je eten als je blogje! Fijne avond, Marion en Hubbie;-). Liefs, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekkere honing-mosterd dressing!. Lekker voor de afwisseling met de simpele plakjes.
    Doe je hem ook wel eens ergens anders door?
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees elke keer met plezier je blog. Ik hou van jullie levensstijl. Heerlijk puur natuur en lekker simpel. Jullie creëren je eigen geluk en stiekem zou ik die manier van leven ook wel willen toepassen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er lekker uit! Ik denk dat ik de kaneel en de honing door de pap s'ochtends ga mengen het schijnt heel gezond te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zijn jullie gestopt met vleeseten? Ik herinner me nog een blog over een ree-poot. Bedankt voor de tip van de dressing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heerlijk uit!
    Ook hier ( voor mij) geen vlees meer.
    En ondanks bangmakerij ( je gaat vitamines missen) voel ik me er heel goed bij!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat ziet dat er lekker uit en wat gezond allemaal! Het is zo leuk en inspirerend om zomaar bij een ander in keuken en in de pannen mee te kijken. En dan alles weer zo netjes achteraf! Ja ik wil ook vaker voor mijn man zo'n goeie lunch maken, dat schiet er hier vaak bij in ...
    Verder hoop ik ook binnenkort van eigen imker honing te krijgen, in ruil voor groente. Wat een goed idee om die honing met kaneel te mengen. Kaneel-honing ... geweldig.

    groetjes van Clarien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion