zaterdag 3 november 2012

Zelf maken - English Mud Pie



Hier is ie dan , the original English Mud Pie.
Wie van engelse taarten houd weet dat dit echte callorie bommen zijn, maar heel erg lekker.......
Succes met het bakken van de English Mud Pie , ik durf het niet te vertalen naar het nederlands want dan hoef ik hem niet meer........hihi




Dit zijn de ingredienten die je nodig heb.
Tip : zet alles klaar van te voren, wel zo gemakkelijk...

pak bastognekoeken en half pakje boter,  voor de bodem

300 gram pure chocolade
250 ml room
220 gram boter


250 gram bruine basterdsuiker
5 eieren




Beboter een taartspringvorm met boter en beplak deze met bakpapier, het bakpapier  zo'n 10 cm boven de rand laten uitsteken.




Verkruimel alle bastognekoeken en smelt de boter ( wat aangegeven staat voor de bodem, dus niet alle boter ) in een pannetje,  doe er de bastognekoekkruimels bij en vermeng dit tot een massa. Doe dit goedje in de taartvorm en verdeel dit over de bodem. Zet dit in de koelkast zodat de bodem kan harden.

Makkelijk tot nu toe he  ?




Doe au-bain-marie  de boter-room-chocolade  mengen, goed roeren tot een mooie massa.




Zoiets dus.....





Meng de suiker en de eieren tot een mooi gladde massa.
 Tip :  maak een ei eerst kapot in een apart schaaltje voordat je ze bij de suiker  doet, en dit met elk ei apart. Stel er zit een rot ei bij dan is je hele baksel niet naar de knoppen.




Klaar, mooi doet ze dat he ?  Suiker en eieren zijn mooi vermengd.




En toen kwam de chocolademassa bij de suiker-ei massa, deze goed vermengen met elkaar, een beetje luchtig scheppen.



Dan vul je de vorm en kan het in de oven , en ja nu mag je de lepels aflikken, lekker he?




In het midden van de oven op 160 graden, zo'n 1 a 1,5 uur.  Die geur........mmmmmmhhhhhh........






OOh wat heerlijk ruikt dit toch, jammer dat er een barstje in is gekomen, ach ja, daar zal hij niet minder om smaken he  ?





Als de English Mud Pie uit de oven komt laten afkoelen en dan voor 24 uur in de koelkast.
Echt waar , dat was het moeilijkste gedeelte, maar dit is echt nodig om een goede taart te verkrijgen.





Ik heb de English Mud Pie versierd door wat laurierblad erop te leggen en dan met poedersuiker eroverheen. Laurierblaadjes verwijderen en zie hier, GEWELDIG  he ?


Nou, dit was weer zo'n heerlijk probeersel van me, ook heb ik  Pork pate gemaakt, maar dat de volgende keer.  Voor nu,



Geniet ervan, Liefs Marion






 

13 opmerkingen:

  1. Lijkt me geweldig lekker!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoooo, die ziet er goed uit, ga ik beslist bakken. Lijkt me heerlijk, ben gek op chocolade. Dank je wel voor het recept.
    Oh ja, bijna vergeten, wat liggen jullie meisjes er lekker bij. Prachtig hondenbed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, dat ziet er heerlijk uit. Als ik het een keer ga maken, ga ik zeker jouw recept volgen. Fck calorieën trouwens... Eet smakelijk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn kids zijn dol op bakken dus we gaan hem zeker uitproberen.

    Groetjes Annelieya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er mooi en lekker uit............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oohhh ziet er heerlijk uit, hier staat op dit moment een appeltaart in de oven en heb ik net een heerlijke kaneelrolletjestaart met rozijnen gemaakt. Ook maar ff een plaatje van schieten, hij is goed gelukt. Fijn weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor je recept, dit ga ik zeker uitproberen...En dan vooral ook de lepels aflikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, jammer net de laat gelezen. Ben vandaag taarten aan het bakken voor mijn verjaardag. Nou ja, volgend jaar dan maar.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Krijg trek......de hartige taart staat hier in de oven.....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat ziet die er heerlijk uit! Zo'n taart hebben we ooit in Engeland geproeft (nou ja, een stukje dan he). Zo lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou die taart ziet er heerlijk uit.
    Ik ga hem morgen ook eens proberen te maken.
    Wat heb je een mooie keukenmachine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die ga ik zeker eens maken!
    Dank je wel voor het recept en mooie fotoreportage.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion