woensdag 11 mei 2011

Potjes, voorraad en lekker tevreden zijn !!!

Mijn gedroogde kruiden staan hier in de keuken op het schap
De volgende ronde kan beginnen met drogen.


Hier  de citroenmelisse kort gesneden. Goh, ik moet nog best wel veel drogen voordat ik een potje vol heb.
maar ja, kruiden en tijd genoeg, zodra er weer genoeg van de kruiden gegroeid is , snij ik er weer een bosje af om te drogen.
Fijn voor in mijn winkeltje ( voorraadkast ).

En bij deze heb ik de denne- hoest -siroop opnieuw gemaakt, en nu van echte dennen, vlakbij uit het natuurgebied. Bedankt allemaal die reageerde voor de tip, bij het plukken rook ik het al, dit rook veel beter !!

tada, tadata.......... jawel, alweer een wens in vervulling, een riek voor maar € 2,00 , lachen ......
ja, daar word je blij van , toch?



En dit tafereeltje  is er ook eentje ......hubbie, eitjes rapen, 3 stuks per dag, heerlijk.

En wat is het toch genieten met het mooie weer, in de kringloopwinkel ook nog een mooi boek gekocht , een streekroman, ( hoe kan het anders ) van Mien van het Sant, dat leest lekker makkelijk.
Zo en morgen ben ik .................jarig.....hiep hiep hoera
Lekker werken op de zorgboerderij, clienten een stuk gebak belooft , dus dat word morgen een leuke dag.
Nog 2 weekjes dubbel werken , en dan ga ik 3 dagen werken op de zorgboerderij, een beetje meer rust.
Voor nu gaan de voetjes weer uit de klompen en ga ik even met hubbie en een glaasje witte wijn genieten van de avond, en lekker tevreden zijn,  geniet ervan, Liefs Marion.

29 opmerkingen:

  1. Alvast een hele fijne dag morgen geniet ervan.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je alvast een hele fijen verjaardag en nog vele jaren en blijf net als nu genieten van de kleine dingen die het geluk maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt in ieder geval een heerlijk plekje om te genieten van deze prachtige avond. Alvast een fijne verjaardag gewenst.

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Wat boffen de cliënten morgen met een lekker stuk gebak! Gr, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast van harte gefeliciteerd! En wat heb je veel om tevreden over te zijn! Ook dat mooie plekje om te zitten, héérlijk lijkt me dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he die voorraad gedroogde kruiden, zien er heel gezellig uit. Alvast een hele mooie dag toegewenst en nog vele gezonde jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gefeliciteerd, een goed voor jou en ieder die je lief is........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geniet ik elke keer weer van
    je logjes Marion!
    De gezelligheid spat er zo af...
    Voor morgen lekker veel verjaardagszoenen en vooral blijven
    genieten hé...dan kunnen wij meegenieten :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is nog geen 12 uur, dus officieel nog niet "morgen". Maar toch alvast een dikke smakkerd en een fijne verjaardag toegewenst!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat was er fout met je eerste dennensiroop? En voor morgen van harte gefeliciteerd en een hele gezellige dag geniet ervan.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaah fijn voor je! Lief blij logje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Marion,

    Alvast gefeliciteerd en een feestelijke dag gewenst voor morgen! En wat ziet het er allemaal toch gezellig uit bij je! Heeeeeerlijk genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alvast van harte gefeliciteerd!!!leuk zeg, dat moet ik toch ook eens doen kruiden drogen. en geniet van je roman. ik lees ze ook wel eens maar kom weinig aan lezen toe de laatste tijd.we boften vandaag en we kregen 7 eitjes van de buren.ooit hebben we ook kippen denk ik. en voor morgen wens ik je een superfijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dagje is dat geweest enne, het is na twaalven, ik mag je feliciteren! Hieperdepiep...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt.
    Je blog is zo gezellig! Ik raak er altijd door geinspireerd.
    Hartelijke groeten,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Marion, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook je hubby.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk dat ontspannen leventje van jou.
    Wat is het geweldig om een tevreden mens te zijn.
    Morgen een hele fijne dag toegewenst.lieve groet van Vlinder

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag en geniet ervan.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    En een hele fijne zonnige dag toegewenst.
    Liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijne verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je verjaardag Marion... nu weet ik direct waarom ik me zo thuis voel op jouw blog... hetzelfde gesternte haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marion,

    Als eerste gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik hoop dat je je de potjes uit je vorige blog met takjes van de fijnspar nog niet weg hebt gegooid. zie onderstaande link:
    http://www.avogel.be/nl/tuinen/plantvandemaand/picea_abies.php
    Groetjes M@@Ike

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Jarige Marion,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en we hopen nog vele jaren samen met je Hubbie. Enne, voor ons nog vele jaren blogleesplezier. Een superfijne dag hoor!
    Love, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Marion , proficiat met je verjaaardag en een mooie dag gewenst!!!!
    groetjes, Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Happy Birthday to you
    happy birthday to you
    happy birthday, Marion
    happy birthday to you!!
    Groet, Tecla

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lang geen tijd gehad om bij je langs te komen op je blog maar wat geniet ik er toch van.
    helaas stop ik er zelf mee maar ik kom zeker nog bij je langs hoor!

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog gefeliciteerd al is het terugwerkeden kracht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion