zondag 15 april 2012

En dit eten wij !!!



We hebben vandaag een wandeling gemaakt over De Mookerheide en de St.Jansberg.  Bij elkaar zo'n 12 kilometer. Gsteren hebben Lisa en ik weer een stuk Pieterpad gelopen, van Millingen aan de Rijn naar Groesbeek,  20 kilometer , maar door het hele vele lachuuuu, en praten, heb ik geen foto's gemaakt, gewoonweg geen tijd voor gemaakt. We hadden een geweldige ontspannen wandeling met dit keer geen avontuur.... dus vandaag toch maar de camera weer meegenomen. Lopen hubbie en ik over De Mookerheide, gewoon de rode paaltjes volgen , lopen we bijna zo tegen een Schotse Hooglander aan. Deze stier kwam akelig dichtbij. En dit is het vlees dat wij eten...... wat ? ....
Ja, echt waar, ... enne ... lekker...!!!! Kijk maar eens op deze site    http://www.stichtingtaurus.nl/


Nou, dat ziet er toch gezond uit , he? 



Een ander beestje dat we tegenkwamen was dit muisje,   kan je hem ontdekken op de foto ? 



Perfect wandelweer en wat is het toch mooi in Nederland.



Deze paarse dovenetel had ik nog nooit gezien en ik was dus aardig onder de indruk...



Het toegangspoortje van De Mookerheide ,altijd leuk zo'n poortje.



De trui die ik aan heb , heb ik een paar weken geleden tweedehands gekocht, de trui komt orgineel uit Denemarken, 100 % wol, en dat voor een tientje !!! En heerlijk dat ie zit !! 


Hubbie en ik.   




Na een geweldige dag saampjes  ( meer heb ik niet nodig ) gaan we gezellie naar binnen voor een borrel , mmmmhh, jammie jammie !!



En dit gaat er goed in, heerlijk om zo je zondag door te brengen, en zolang we saampjes zijn en gezond blijven , wensen we dit nog veel te doen .  Lekker genieten ......
Vanavond nog lekker buiten bij onze stoere buitenkachel zitten , of........... ja  zo'n houten hottub op hout gestookt zou wel lekker zijn......   ach,  voor nu ben ik tevreden !!!!


Geniet ervan , Liefs Marion.

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dag! Wat heb je ook prachtige foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n wandeling zeg! Wij hebben vandaag de hondjes nog even lekker laten rennen in het bos. Liggen helemaal tevreden uit te blazen op hun kussens. Wat hebben zij (en wij) nou verder nog nodig ; )) Hele fijne avond hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Van Eijsen tot de Mookerhei ..." :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit! LEkker genieten!

    Even een vraagje off the record. Ik zie die mooie halsbanden bij je honden. Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dag hebben jullie gehad. En wat heerlijk dat je zo kunt genieten van de kleine dingen. De warmte en liefde straalt er vanaf.
    Ik neem nu een borrel, proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd lekker zo'n wandeling. En mooie foto's weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben genoten, heerlijke trui voor bijna niks, past goed bij jou en het weer. Mooie foto's. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die trui heeft mijn moeder ook :D

    Heerlijke dag, het was ook goed wandelweer ook!

    Grappig dat je dit schrijft, ik bedenk me al twee jaar dat ik via wildrundvlees.nl een pakket wil bestellen. Scharrelder krijg je het niet denk ik.

    Mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marion,

    Je blog volg ik met veel plezier en toen ik over je wens las over een hottub,
    dacht ik direct aan deze foto, die FB in zicht kwam.
    Echt wat voor jullie hihi..... een uitdaging voor Pete om te maken!


    Vriendelijke groetjes,
    Corien
    Jotilie's Home

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gebied waar jullie hebben gewandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn jullie ook een prachtig stel! En een heerljke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Marion,

    Ik reageerde laatst op je bericht over de adoptie van Nikki met de titel "Welkom thuis meisje".
    Zelf hebben wij ook altijd een hond en nooit een speciaal gefokte hond, maar altijd een hond
    die het minder goed getroffen heeft, die weinig kans meer heeft om uit het asiel gehaald te
    worden door de leeftijd, of wat dan ook. Net wat dan op je pad komt als je in een asiel bent
    en wat aanspreekt en klikt. Nooit zullen we een speciaal gefokte hond kopen. De voldoening
    en de liefde die je kunt geven is zo geweldig.

    Ik wil er eigenlijk een logje op mijn eigen blog aan wagen. Met een paar honderd lezers per
    dag kan het toch interessant zijn misschien. Al zet je maar weer 1 persoon aan het denken
    die dan naar "Greyhounds in nood" gaat, of naar Stichting Spain meets Holland, of gewoon naar
    een regulier asiel, is dat weer meegenomen.

    Nu dus mijn vraag aan jou: Mag ik naar je blog verwijzen? Met de foto's van jullie erbij zal het
    nog veel meer tot de verbeelding spreken.

    Ik hoop op een positie antwoord en ben er niet zo bang voor dat dat niet komt, maar ik wil het
    ook niet zomaar doen zonder dat je het weet.

    Groetjes en veel geluk met Nikkie en met Joyce natuurlijk. Geef ze een dikke knuffel van mij!

    Gonny van "Een kijkje in Zweden".
    http://lappland-aventyret.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wow wat een mooie wandeling en wow wat een stier zeg!en t muisje helemaal lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Marion; Wat een stoere beesten zijn t toch....Weet niet of ik er zo dicht bij zou durven!Hier in de polder lpen voornamelijk zijn zwart-witte nichtjes.....
    Wat boffen die hondjes met zo'n liefdevol huis!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion