zondag 17 mei 2020

Heerlijk van de basis af weer een Marion-tuintje maken.....


Zo was het ....alles wat we niet meteen een plaatsje konden geven of gewoonweg geen zin in hadden om het meteen op te ruimen kwam in onze achtertuin terecht. En dat voor de afgelopen 2 jaar. Net zolang als we hier dus nu wonen.


We wilden wel heeeel erg graag van het mooiste uitzicht genieten...maar ook een beetje beschut zitten. En een plekje om in de zon te zitten en een plekje voor onze kachel....die Pete voor mij gemaakt heeft ...nu zo,n 13 jaar geleden.....wauw...
Een plekje waar we s,avonds nog knus kunnen zitten. Daar zijn we nu dus allemaal mee bezig. Het begin is er weer....en......wat heb ik dit gemist zeg......meer als ik dacht.....mijn handen die buiten creeeren




Dit is al een goed begin..Engels schapenhek wat we nog mee verhuist hebben kwam weer goed van pas. Daar laat ik kamperfoelie en klimop tegen groeien...zitten we toch iets meer beschut en houden we het mooie uitzicht.



En zo zitten we dan. 2 stoelen gekocht om heerlijk ontspannen te zitten.
En zie je die stapel stoeptegels op de achtergrond ? Daar komt een schutting en als het financieel nog kan een ieniemienie kapschuurtje......en dan het liefst met rode dakpannentjes erop......
En nu niet schrikken van wat ik vertel...we hebben ons campertje verkocht...alweer weken geleden. Ik kon er niet in rijden ...nu hebben we een klein gezellig totootje waar ik overal mee kan komen. Beter....
Dus houden we plek over voor meer tuin.....en dat vind ik dan wel weer helemaal geweldig...



En dit is waar we nu mee bezig zijn......jawel.....een kippenhok....of zeg maar gerust een kippenvilla.....
Het begint er weer op te lijken he ?
Plantjes..groente...bloemen...kruiden...fruit...en kippen.....ik kan daar zo van genieten !!!!!
Kom er weer achter dat ik het ook heel erg gemist heb.....




Het zat er toen al in he ?

Verder gaat het goed met ons...allemaal gezond ! En dat is het grootste goed wat je kan hebben !!
Dus geniet van jouw mooie momenten en de dingen om je heen. Deel blijdschap en lol. Sta langs degene die je nodig heeft . Doe vooral leuke dingen ennontspan wanneer je kan. Want deze tijd vraagt om een andere levensstijl als die je gewend was. En dat vraagt veel energie van je...
BLIJF gezond...zorg goed voor jezelf...en die ander...doe leuke dingen en

   Geniet ervan...liefs Marion. 

17 opmerkingen:

  1. Hahaha, zo kennen we je weer. Ik miste ook al je groene vingers. Het is gezellig aan het worden en wat moet je nou met een camper als je zo mag wonen?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het eerste jaar was voor mijn nieuwe heup operatie en hart ablatie ....nu beiden een leuke baan ...leuke plannen...keuze,s gemaakt waaronder de camper niet meer hebben. Het voelt na 2 jaar nog als vakantie hier..nog steeds niet geland. Genieten...liefs

      Verwijderen
    2. Genieten jullie er maar lekker van. Zeker met dit mooie weer!
      Liefs Trees

      Verwijderen
  2. Dat jullie zo lang konden wachten om daar te zitten, en van dat prachtige uitzicht te genieten!! Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moest wel he ? Met een kapotte heup kan je niet zoveel. Nu genieten dat ik het kan...liefs xx

      Verwijderen
  3. Ohhh wat geweldig allemaal❤️❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Jullie zijn toch ook fijn bezig in de tuin...kunnen we straks heerlijk genieten..maar dat doe ik nu ook al...liefs xx

      Verwijderen
  4. Hallo, fijn om weer van je te horen. Hart. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Marion, wat leuk weer een blogverhaaltje (mis de lay-out van je oude blog nog hoor). Zo een gezellig tuintje gaat het worden. Tja dicht bij huis en waar je toch elke dag plezier van hebt, zeker in deze tijd en we hebben een heerlijk voorjaar. Toevallig gaan wij nu schapenhek plaatsen bij ons 2e huisje in het bos. Stay safe stay home

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel...veel plezier ermee...het is zo.n leuk spul schapenhekwerk...liefs xx

      Verwijderen
  6. Tja, de camper verkocht, jullie hebben er van genoten, maar je moet ook praktisch blijven en 2 auto's is ook minder voor het milieu. Ik vind het zo fijn dat je weer een tuintje aan het maken bent en kippetjes en een moestuin. Ik vond dat wat je in Limburg deed al zo geweldig. het zal heel mooi worden. Voor jullie ook: blijf voorzichtig en gezond. Lieve groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden geen auto bij de camper Wilma...dat vonden wij niet nodig. En ja de tuin is nu stukken kleiner...des te groter de uitdaging om er iets leuks van te maken...liefs xx

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Voor mij is het dat al..hihi...vind t gewoon geweldig om bezig te zijn...liefs xxx

      Verwijderen
  8. Tja, de camper verkocht, jullie hebben er van genoten, maar je moet ook praktisch blijven en 2 auto's is ook minder voor het milieu.

    Uplay365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe ik mijn huwelijk kon redden.
    Ben getrouwd en 35 jaar en kom uit Brussel. Ik ben 8 jaar getrouwd met mijn man Kennedy, we hebben 2 kinderen. Mijn huwelijk met mijn man is altijd geweldig geweest totdat een derde partij vanuit het niets binnenkwam. Het begon allemaal toen ik de nabijheid van Kennedy en zijn zogenaamde secretaris begon te observeren. Ik had hem zelfs benaderd met betrekking tot de secretaris en hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn. Ik wist dat dit allemaal leugens waren op de dag dat ik een paar liefdesboodschappen op zijn telefoon zag van zijn secretaresse, ik confronteerde hem ermee, onmiddellijk laaide hij op en vroeg me welk recht ik moest temperen met zijn telefoon, ik vertelde hem dat ik zou rapporteren hem en de secretaris van zijn bedrijfsleider, onmiddellijk stuiterde hij op me toen hij dat hoorde en begon me te slaan, onze kinderen begonnen zelfs te huilen. Ondanks zijn houding was ik nog steeds bij hem, hij stopte soms met naar huis slapen, voor zover hij zelfs het huis uitpakte en met zijn secretaresse begon te vertrekken, liet hij me achter met onze kinderen. Ik was in tranen, ik had niemand om naar toe te rennen, want ik wilde alleen dat mijn man naar huis terugkeerde, totdat ik dr. Ajayi tegenkwam, hij vertelde me dat de oorzaak van mijn problemen was dat mijn man een slechte spreuk kreeg dat het waren niet zijn heldere ogen. Hij vertelde me dat hij wat spreuken zou uitspreken en mijn man zal naar mij terugkeren en hij vertelde me wat ik zou doen. Ik kan met trots zeggen dat het niet tot zeven dagen geleden was dat mijn man bedelend naar huis ging en zo nuchter, mijn familie weer bij elkaar is. Allemaal dankzij Dr. Ajayi kunt u contact met hem opnemen via zijn Viber- of WhatsApp-nummer: + 2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion