woensdag 20 mei 2020

Kunststof en sla uit een potje ??




Het kippenhok is klaar....nu mag t nog worden ingericht voordat de meisjes komen. Bewust een kunststof tuinhuisje gekocht i.v.m. met bloedluis. 





En dit hebben we uitgekozen om de meisjes hun ei in te laten leggen. Ook van kunststof. Je hangt t aan de wand en dat is gemakkelijk. En ze hebben privacy....hihi.





Af en toe komt de buurjongen op visite...erg gezellig hoor.



Vandaag lekker bezig met van allerlei in mijn piepklein tuintje....siererwtjes gepoot en nu in de grond. Hoop dat ze het goed doen...dan ruikt dat zo heerlijk en is fijn voor de bijen...




En ja...ook weer groente...groente uit een potje. Sla ...flespompoen en courgette. Dat gaat heel erg goed. Dus ook als je een heel klein tuintje hebt...en je zou wat eigen verse groentjes in je tuintje willen..gewoon doen. Ik heb het ook een keer een seizoen in fietsmandjes gehad...dat gaat goed en kijkt ook nog eens gezellig. Toen bekend was dat ik fietsmandjes nodig had kwamen er heel veel uit schuurtjes en garages. Zelf kocht ik ze toen bij de kringloop. Hangen aan een schutting of gewoon op de grond. Nou succes hoor...ik ga weer verder. Fijne dagen gewenst...blijf gezond...blijf thuis ( en word lekker creatief ) en

  Geniet ervan..Liefs Marion.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Marion, heerlijk weer kippetjes bij huis. Hier zondag net kuikentjes gekregen. Wij gaan wel afscheid nemen van meneer de Haan. Het was een lief bedoeld cadeau van mijn broertje maar meneer kraait echt de hele dag door en begint s morgens al om vier uur. Zelf was ik er al klaar mee, maar de buuf appte me ook dat ze hem liever zag vertrekken.
    Ik wacht even totdat de andere in t hok kunnen zodat de andere hen niet alleen komt te zitten. En dan is t straks natuurlijk afwachten of we hennetjes of haantjes hebben gekregen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh en vroeg me af of zo’n zwart kunststof huis niet heel warm wordt? Of staat die de hele dag in de schaduw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat word inderdaad warm...een halve deur maken we zo dat ie open kan staan indien nodig....

      Verwijderen
  3. Wat wordt het toch heerlijk gezellig allemaal bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion