maandag 8 juli 2019

Keuken stapje voor stapje...oftewel een simpele make-over voor een klein budget...zelf maken/doen....



Keuken make-over voor een klein budget ?  Ja...leuk he ?  Dat kan.....Zelf veel doen en maken....dat is geweldig !!!  Ik laat jullie de make over in stapjes zien omdat ik in stapjes werk.....
Ik heb er geen zin in en geen plezier van als alles in een snel tempo gebeurd en Nee ik heb het niet druk.....daar doe ik niet aan mee.....




Na de gordijntjes voor de keukenkastjes had ik het idee om gordijntjes te maken/naaien voor het raam.  bij Ike.a bestel ik de roede en andere gordijnspulletjes.....niet duur en voor 2,99 euro word alles thuisbezorgd. Heel erg fijn, dan hoef ik er niet op uit....Je weet wel Ike.a , je koopt meer dan je wil/kan ...aan de andere kant vind ik soms wel inspirerend....meestal vind ik het te druk....Teveel prikkels voor mij...

Ik heb bij Ike.a ook de lijstjes gekocht en een schap voor boven de aanrecht , maar dat is later te zien.




Zo gemakkelijk he?   Ja, ik heb er zin in om ons huisje helemaal hygge te maken....voor een klein budget en veel zelf doen/maken.

Hygge (Deense uitspraak: huuge) is de Deense variant van de Nederlandse begrippen gezelligheid en knusheid. Het wordt in Denemarken vaak beschouwd als een van de belangrijkste uitdrukkingen van de nationale volksaard.


Klinkt goed toch ? 




Klaar !!!!   Helemaal tevreden.....




En aan de stang waar eerst de quilt aan hing heb ik van een restje roze ruitstofje nog een gezellig valletje genaaid.....Zo blij mee....

Ik hou van kleur......




En met bloempjes uit eigen tuin vind ik het helemaal af....hoe blij kan je zijn he?




Nou....heel blij.....
We hadden gezellige visite zondag....genoten van elkaar...
Dat is toch waar ons leven om gaat....




En dit is het volgend stapje.....Muurtje verven, in het hemelsblauw waar de andere kant van de keuken ook is in geverfd. En dan die tegels he?

Ik had al heel veel blauwe tegeltjes gespaard en het plan was om die over deze tegeltjes heen te plakken/doen.???? 

Maar dat gaat het niet worden...wat ik echt niet kan en voor de VAKMAN is bestemd blijf ik verstandig af......

Dus de volgende oplossing.....




Bij Bol.c.om  het volgende besteld en ontvangen...ook weer heerlijk thuisgebracht...YYEaahhh

Hier de link voor de tegel- stickers.....

https://www.bol.com/nl/p/walplus-marokkaans-mozaiek-muursticker-trapsticker-multicolor-15x15-cm-24-stuks/9200000093511316/?promo=pdp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_2_&bltgh=n9kTYoBfA65BzkmKaQVPxw.1_22_hCxPpEVZxmhAGyWRAM1E-w.1.ProductImage


Je hebt ze in allerlei kleuren en maten....ik heb die van 15x15...moroccan mosaik





Zooooo spannend als je het openmaakt....voldoet het aan mijn verwachtingen ?


Ja dus....ze zijn gelukkig niet doorschijnend .....




Op de bruine tegels passen deze geweldig en het roze komt weer mooi terug in het valletje voor het raam.




Ik kon natuurlijk niet wachten ......en yeaaahhhh. de sticker schijnt niet door dus je ziet de bruine ondergrond niet. De sticker is ook wel dik genoeg om het reliëf van de bruine tegel te vermommen...

Ja , ik ben wel blij met dit resultaat....

In gedachte heb ik een kleurig beeld van ons keukentje met veel gezellige elementen, niet overdreven....en low-budget....

Gewoon Hygge.....


                                                       Geniet ervan , Liefs Marion



21 opmerkingen:

  1. Jeetje wat is dit GAAF!! COOL!!! HYGGE!!!
    Ik dacht eerst dat hygge een fries woord was,...
    Ik heb ook allemaal van die tegeltjes hier, die ik niet zo hygge vind.
    Geweldige tip!
    Dag lieve Marion, tot de volgende keer!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee joh, geen hyge maar " Smûk" !!! Moet het voor jullie zijn!!

    https://www.unicornsunited.nl/mooi/de-friese-levenswijze-smuk/


    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je blij worden he als je zo bezig bent en alle veranderingen in je keukentje....leuk hoor !!...fijne week liefs Ria ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat bezig zijn doet mij goed en ik ben al snel tevreden.....liefs xxx

      Verwijderen
  4. Ik krijg zo'n heerlijk vakantiegevoel, wanneer ik jullie huis zie. Dat je daar steeds in mag en kunt wonen. Heerlijk. respect en bewondering heb ik voor : hoe jullie het doen. En wat een goed tip die tegel-stickers. Ik denk dat je hiermee heeeeeel veel mensen op een goed idee brengt. Je bent goed bezig. Lieve groet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel...en ja heerlijk gevoel van vrijheid om hier te wonen....liefs xxx

      Verwijderen
  5. Mooiii! Je hebt goeie ideeën Marion!
    ����Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he? en er zit nog heel veel meer in mijn koppie...je gaat het volgen...liefs xxx

      Verwijderen
  6. Helemaal leuk!! Hou ik ook wel van. Simple is zo gezellig!!
    Marion je bent een geweldig mens!! Helemaal wat ik ook zo leuk vind!!
    Liefs!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik sla graag mijn eigen weg in ....qua..inrichting en kleur en creatieve oplossingen...liefs xxx

      Verwijderen
  7. Wat een gezellige keuken wordt het toch. Ik miste inderdaad al die kleur in jullie nieuwe huis, maar dacht een andere weg ingeslagen? Zo langzamerhand zie ik de gezellige beetje engels, gezelligheid terug keren. Enne i love ruitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee geen andere weg ingeslagen...ik blijf mezelf trouw ....kleur en vrolijkheid en knus staat bij mij voorop...liefs xxx

      Verwijderen
  8. Wat een gezellige keuken helemaal mijn smaak
    Fijn dat u weer op geknapt bent
    En wat een lieve hond toch
    Veel liefs Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn, en wat let je om stickers te plakken en een kleurtje aan je keuken te geven...iedereen kan dit...yeaahhh.....liefs xxx enne daisy is de liefste hond hihi

      Verwijderen
  9. leuk zeg die stickers gordijntjes word steeds meer jullie style
    ga lekker zo door
    groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat valletje maakt een gewoon raam echt heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion