maandag 20 augustus 2018

Lekker rustig aan doen.....stapje voor stapje....



Even aan jullie voorstellen......dit is onze Bella !!!!

We hebben Hannah en de Jeep verkocht en Bella gekocht. Nu hebben we twee in één !!
Met Bella kunnen we op vakantie en boodschappen doen of zo maar ergens heen rijden. Lekker makkelijk en een stuk goedkoper als dat je twee vehikels op je plaatsje hebt staan. En nu we van één inkomstenbron leven ga je kijken wat anders kan. Ik werk wel hoor maar dat is voor de extraatjes en sparen natuurlijk. Ik zal daar in de volgende blogjes wat meer over schrijven.....wat je toch nog allemaal kan met minder inkomsten en hoe je dat kan realiseren.

We zijn blij met Bella, ze is een diesel en goedkoop in de wegenbelasting en verzekering Ook dat scheelt met waar we eerst woonden. We zijn nu goedkoper uit. 41 euro per maand aan belasting, dat is te doen he? En nu lekker gezellie inrichten....maar alle tijd.....stapje voor stapje...




Zo zijn we net een paar weekjes terug van een weekje England. Bij vrienden. Het was gezellig ten top. Wat hebben we genoten.....Dit leuke kacheltje staat in hun moestuin. Veggiegarden. Pete maakt als verrassing een kacheltje voor ze en die sturen we dan op.




Ze hebben twee volkstuintjes voor elk 1 pond per week. Goed he?




Het stukje land is zo groot....er staan 2 joekels van tunnelkassen op en een soort van kotje/schuurtje waar je ook in kan toeven. Erg relaxed allemaal...…




Allison en ik......alsof we elkaar al altijd gekend hebben...….wat een lieve vrouw....




Collin en Pete......na 18 jaar weer herenigd....geweldig...




Buiten aan een bakkie coffee...…




Wat een heerlijk sfeertje....en zo heerlijk rustig en relaxed.....




Wat een lieve lieve vrienden....and thats all you need in life...…




Back home waar Pete de keukenmuren lichtblauw heeft geverfd....knap gedaan hubbie .!!!




En ik dekentjes haak, vind het zoo leuk om te doen. En je pakt het werkje zo gemakkelijk op. Of ik nog quilt ? Ja hoor......en kook...en bak.... en tuinier?  nou dat kriebelt ook aan alle kanten.....maarre rustig aan ….stapje voor stapje. We hebben alle tijd.....nou ja.....volgende week gaan de meisjes even een paar nachtjes naar het Hondenpension Het Bildt, hier vlakbij. Want er komen veel sterke mannen in ons huisje om kachels te plaatsen , en stroom en water en.....en.....en.... dus veel gerommel en gedoe...….en ook bij dat denk ik....rustig aan en stapje voor stapje....


ondertussen,


                                         Geniet ervan , Liefs Marion

22 opmerkingen:

  1. Heerlijk weer een blogje van jullie ,ik was al bang dat je geen verhaaltjes meer zou schrijven, spannend de honden in een pension hoop dat het on de buurt is dan kun je ze ophalen als het ze niet bevalt.?
    Ben heel benieuwd hoe jullie huisje gaat worden de blauwe muur is schitterend .

    Gr Tessa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn al eerder in het pension geweest en dat gaat goed. En je zal het allemaal gaan zien hoe ons huisje word in de loop der tijd. liefs

      Verwijderen
  2. Als je het eenmaal gewend bent om van 1 inkomen te leven, dan gaat dat uitstekend hoor. Sinds ik kinderen heb gekregen (oudste is nu 34 jaar) leven we al van 1 inkomen. Ik ben altijd thuis gebleven voor de kinderen en toen ze eenmaal het huis uit waren, had ik ineens zeeën van tijd en vond dat wel heerlijk met al mijn hobbies ;-)
    De lichtblauwe kleur is geweldig. Succes met de verbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Bella geweldig, lijkt mij fantastisch om mee rond te toeren. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel....ze rijd heerlijk en zo lekker gemakkelijk.zelfs Bella heeft een hefdakje...liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker bezig dus kijk uit je je blogs suc6 met alle klussen die er aan komen wordt vast weer heel gezellig groetjes tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. succes met al het klussen! En jullie bella.. Wat fijn, zo 2 in 1. Heerlijk! Geniet! ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk Bella daar eens staan!!!
    Fijn dat jullie zo genieten van “haar” dat maakt het afscheid om Hannah iets makkelijker denk ik..
    Wij hebben 15 jaar geleden een VW camper t4 gehad en hebbdn zo spijt dat we die toen verkocht hebben. Na jaren met de caravan camperen gaat het steeds meer kriebelen om weer een camper te kopen. De kids gaan niet meer mee en onze voorkeur heeft een VWT5. Dan kunnen we deze net als jullie ook voor privé gebruiken.
    Wat bijzonder dat Pete na zoveel jaren zijn oude maatje weer kon ontmoeten. Leuke foto’s van een heerlijke moestuin met gezellige mensen!
    Jullie hebben een drukke en rommelige periode voor de boeg. Maar wat zullen jullie genieten als het wintersre koude weer haar intrede doet!
    Prachtig kleedje heb je gehaakt Marion, staat heel mooi bij die blauwe muur!
    Succes met alles en ik zie uit naar je volgende blogje :-)

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps... ik lees nu wel heel veel schrijf fouten en hier en daar een rare zinsopbouw... :-(

      Verwijderen
    2. niet druk, wel rommelig....komt vanzelf goed hoor...liefs

      Verwijderen
  8. Wat leuk jullie nieuwe Bella !!....ziet er goed uit...heerlijk bij vrienden mogen vertoeven toch ?...maar ook weer heerlijk thuis ....liefs van mij x ☀️☀️☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo!
    ben benieuwd naar je tips om met minder inkomen te kunnen leven.
    zit in dezelfde situatie als jullie
    gr manu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet niet of ik tips heb , ik zal in ieder geval vertellen hoe ik het wil gaan doen in de toekomst....liefs...en misschien kunnen we ervaringen en tips delen hier met elkaar....

      Verwijderen
  10. Hallo Marion, ik zit naar de foto van Bella te kijken. We gaan in de lente op zoek naar een 'nieuwe' gebruikte auto en omdat we vaak naar Zweden gaan wil ik wat groters. Mag ik vragen welk merk en model dit is?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel reacties en nog geen tips voor de keuken..... Fijn project hebben jullie daar! Je zou Annie Sloan-verf kunnen overwegen. Misschien kan Dorry je nog wat tips geven: zij heeft haar keuken met die verf een metamorfose gegeven. Zou hem overigens wel met de bijbehorende lak behandelen ipv met de wax, die is geschikter voor in de keuken. Gaan jullie de vloer ook nog isoleren? Kan me herinneren dat je schreef dat het zo koud was. Vooral veel plezier met renoveren.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion