woensdag 22 augustus 2018

Keuken, gat in de vloer en waddenzee.



Kijk dit is ons keukenblokje.....en dat is het.....3 kastjes en een spoelbak en een kraan, niet eens stroom.  En hier kook en bak ik de lekkerste gerechten voor ons beiden en maak hier ook de jam.



De kastjes zijn verder goed, ik ga ze wel op pimpen. Ik dacht om ander hout tegen de kastjes te plakken en een andere kleur te geven. Hebben jullie andere ideetjes ?



Ik heb al een lange periode blauw witte tegeltjes gespaard en die plak ik over de bruine tegels heen, of ik haal eerste de bruine eraf en dan de blauw witte tegeltjes.




De keukenvloer zijn we ook aan het ontdekken. Eerste een vloerbedekking waar je niet blij van werd, huppakee eruit ermee. En dan komt er nog een platenvloer tevoorschijn, en ook die gaat huppakee eruit. en dan kom je deze mooie planken tegen. En die verrot zijn halen we gewoon eruit en plaatsen een nieuwe plank.  En dan word de vloer geverfd, ik dacht aan mat wit...…





Maar omdat het zo,n mooi weer is hebben wij natuurlijk geen haast. en vandaag weer eens over de Zeedijk gefietst.




Quilt mee in de fietstas en natuurlijk een paar koude biertjes..... Wat dacht je wat....




Zo leuk he tussen al dat wol...




De Zeedijk heeft hier en daar al nieuwe bestratingsteentjes gekregen....mooi he?




En zo fiets ik dus van huis af naar Pete zijn werk. Pik hem daar op en samen fietsen we naar De Westhoek om over de Zeedijk naar de Zwarte Haan te gaan.




een van de redenen dat wij hier wonen...….



Relaxed...


 
 
 
 
Bij de Zwarte Haan.....zie je de bijenkasten ?
 
 
 
 
Zo,n fijn plekje hier.....
 
 
 
En de Friesche Zwarte ….op het hoekje in de bocht naar de Koude Faart.
 
 
En dan zijn we weer thuis. Lekker met de meisjes lopen en morgen is er weer een dag. Vanavond nog de zonsondergang als het weer mee zit en lekker vroeg naar bed.
 
Morgen zien we wel weer wat er geklust kan worden....geen haast, stapje voor stapje en ondertussen heerlijk genieten.
 
 
Geniet ervan , Liefs Marion.
 
 
 
 
 

19 opmerkingen:

  1. Wij hebben laminaat, wat over was, op keukendeurtjes gelijmd. Ziet er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het niet eenvoudiger om de deurtjes van je keukenkastjes gewoon te verven om de keuken een andere look te geven ? Ik stel me de vraag of hout gelijmd op die keukendeurtjes na verloop van tijd niet zal loskomen. Of nieuwe deurtjes kopen in 't geval de corpussen van de kastjes nog in goede staat zijn ? Kan je man niet zelf andere deurtjes maken in massief hout naar keuze ? Volgens wat ik in je blog al gelezen heb, is hij een handige harry.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoals de keuken nu in deze staat eruit ziet vind ik het ook wel wat hebben!
    de bruine tegeltjes zijn lekker retro en cosy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat betreft de vloer.....alleen die planken kan je van de winter wel es vies tegen vallen, qua kou en tocht e.d.
    Ik snap wel dat je het mooier vind hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt mij heel leuk die blauw witte tegeltjes ,misschien eerst de bruine weghalen je krijgt anders weleen dikke tegelwand?
    Ook ik dacht net zo als bovenstaande schrijfster, leuke sisal matten kun je ook nog neerleggen is ietsje warmer.

    Gr Tessa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is het een idee om plakfolie over de keukenkastjes te plakken? Dat is niet zo dik..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn collega heeft haar keukendeurtjes laten spuiten, in knaloranje. Maar stond heel goed in haar nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wilde nog even zeggen dat het echt genieten is van de foto's van de ruimte en de zee, heerlijk om te zien!!

      Verwijderen
  8. Hoi als je de tegels er overheen plak kan je er een leuke brede afwerk lat overheen doen waar je dat wat op kan zetten en ik zou de deurtjes gewoon een een leuke kleur verven
    Misschien een idee om je vloer aan de onder kant te isoleren ivm kou en tocht
    Jullie zijn weer heerlijk aan het genieten zo leuk om te lezen
    Suc6 met alles
    groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lag er nu ook nog iets interesant in het gat onder de vloer? Een kelder ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,

    U bent op zoek naar een goed aanbod om uw bedrijf te verjongen of bent op zoek naar een lening om uw huis te bemachtigen. We kunnen u deze lening verstrekken voor al uw verzoeken, neem contact met mij op per e-mail:
    E-mail: Rolandgadner@outlook.de
    Bestandsnummer: +33784505888

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo,

    U bent op zoek naar een goed aanbod om uw bedrijf te verjongen of bent op zoek naar een lening om uw huis te bemachtigen. We kunnen u deze lening verstrekken voor al uw verzoeken, neem contact met mij op per e-mail:
    E-mail: Rolandgadner@outlook.de
    Bestandsnummer: +33784505888

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion