donderdag 7 februari 2019

Pelletkachels fijn ? , Waddenzee - uitje , en zo kan het niet langer meer,en lammeltjes !!!



We wonen dus in een erg oud lief klein dijkhuisje. Op de Oudebildtdijk....1.5 km van de Waddenzee af, dus veel gezonde lucht. En wind.....harde wind...storm...
Maar dat vinden wij fijn, en al helemaal omdat we geen wolkjes meer blazen van de kou, zoals vorig jaar in Maart. Deze pelletkachel staat in de woonkamer boven, je gaat met 5 treden naar beneden naar de keuken. Zo goed voor je beenspieren haha.  De kachel voldoet helemaal aan onze wensen....en vuurtje om naar te kijken en man wat geeft dat sfeer en heerlijke warmte.....




Dat vind Daisy-meisje ook.




De grote staat dus onder in de keuken. Met de deur open naar het washok verwarmd hij de hele boel, soms ook nog de deur open naar boven. Zo doen ze dat in Zweden ook, dus Zweeds stoken.....met de deuren open.  We zijn erg tevreden met onze keuze van de kachels en blij dat we niet voor radiatoren zijn gegaan. S, nachts doen we de kachels uit dus in de ochtend is het wel fris hoor als je beneden komt, doet me denken aan toen ik nog een klein kind was.....mooie herinneringen…




Toch nog fotootjes gevonden op de camera van ons uitje naar de Waddenzee. Het waaide heerlijk.....



We wonen dichtbij en vinden dit heel bijzonder. Even naar de zee en je bent weer als herboren....




We kunnen lachen met elkaar en zijn blij dat we hier wonen...




We voelen ons hier gelukkig en vrij.....



En dit is mijn hoekje in de woonkamer.....dekentjes haken. Leuk werkje en ik kan dan alle ideetjes uitwerken in mijn hoofd, zalig...




Zo ook het ideetje voor een eigen werkplekje. een klein naaiateliertje …..
In de bedstee in de woonkamer zou het kunnen want die is groot genoeg....




Kijk maar eens wat een ruimte....vooraanzicht...






Linksaanzicht...




Rechts aanzicht...


Jammer dat ik het trapje van de bedstede niet op de kiek heb gezet want die is ook zo schattig...


Het zou ook niet overbodig zijn hoor want zie hier maar hoe ik werk nu....



Ja dat kijkt erg leuk en busy maar dit is eigenlijk niet te doen. Tussendoor opruimen en weer opbouwen. Nee, zo kan het niet langer ….



Het word te vol in het keukentje....Wel gezellig hoor daar niet van...
dus......We gaan denken en meten en wie weet is het wel een goed idee om in de bedstee te gaan werken.  Gaat Pete nog zingen misschien: Kom uit de bedstee mijn liefste al denk ik dat hij het liedje niet eens kent....



Met mijn laatste creaties voor lusjus.nl
Haasje Tomas en Poesje Pette
prijs 12,95




Leuk mandje met binnenkant geplastificeerd katoen...




Te bestellen voor 6,95


Met liefde en de hand gemaakt van 100 % katoen en de binnenkant is bekleed met geplastificeerd katoen. Het kan in de wasmachine gewassen worden.


Ze zijn zo schattig  ( vind ik zelf dan he? ) en gemakkelijk . Je kan ze voor zoveel gebruiken en het is een keertje wat anders als een plastic bakje om spulletjes in te doen...





Kijk en zo komen al die verstopte ideetjes naar boven omdat je rust hebt in je hoofd en omgeving. Ik hoef niet eerst allemaal opgedrongen prikkels weg te werken voordat ik bij mijn creatieve ideetjes kom en dat voelt zooo fijn, zooo heerlijk en vrij.

Wat dacht je van het kleinste ateliertje / winkeltje in de langste straat van Nederland ? Want zo zijn ze hier op de "ouwe diek "allemaal begonnen , in de bedstee. Ja een ondernemend volkje hier op de dijk. Er komt een paar huisjes verderop een nieuwe Bed and Breakfast en een Tuin ontwerper en onderhoud bedrijfje. Het leuke is dat je de mensen hier snel leert kennen ( ligt ook wel een beetje aan jezelf ) en het voelt als leven in een community….

Nog even.....onze kleine blonde buurjongen van 3 jaar vertelde aan  buurvrouw dat er "lammeltjes zijn aan de overkant van de dijk"...……….nou dan smelt ik ter plekke hoor .

                                              Geniet ervan , Liefs Marion

 

16 opmerkingen:

  1. Ohhhh wat een geweldig idee, die van die bedstee! Ik ben een beetje jaloers op je ( zit ook gewoon aan de eettafel te prutsen en het is altijd draderig en zo en ik snij met mijn matje op het kookeiland) Te leuk!!!! Ennehhh de pelletkachels, onze droom, we moeten nog een klein stukje sparen en dan kunnen we er een halen. Lieverds dikke kusssssssss en dank voor dit leuke blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk voor jullie ,ik ben toch meer van de hele dag warm ,maar gelukkig kunnen jullie ertegen.
    Succes met werkplaatsje ,winkeltje . Ik geniet van je mooie dingen.

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel..enne het is geen afzien hoor.....ach soms.....een beetje......liefs xxx

      Verwijderen
  3. Wat een schattige stofjes gebruik je, zo gezellig.
    En jullie huisje wordt ook steeds leuker, ik ben geen watermens,
    maar de zee bij jou is wel prachtig.
    Gr. Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog heb je weer neergezet. Fijn om te lezen telkns weer. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel...blij dat je het fijn vind om te lezen...liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk gezellige blog Marion, prachtig die palletkachels. Tja een eigen plekje zou niet gek zijn zo te zien, zonde als je stellingkast in de keuken zo vol ligt want die vind ik er ook uitzien van toppunt gezelligheid! Weekend wordt hier het rek opgehangen en ik ga zeker reclame maken. Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super idee van de bedstee! Heerlijk om een eigen werkplekje te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. That's an awesome idea!! We had in the Netherlands a bedstee too. Had for a while my sewingaching there too. Shelves and there you go.
    Maybe you can make jellies or jam for the B&B on the dike. Or make tummy pies !!
    So nice those lambs right.
    We have bottle lambs. Busy but otherwise they die at the farm somewhere. Love it.
    Love from an ice cold prairie!!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I enjoyed over read your blog post.Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    IWIN89

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fijn te lezen dat zo'n pelletkachel bevalt, mochten wij ooit in een yurt gaan wonen dan zou ik ook voor zo'n kachel gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion