zaterdag 31 maart 2018

Filmpje !!


We genieten.....van de tijd......tijd voor elkaar...geen gehaast....de stilte.....de weidsheid.....de mensen.....de natuur.....de dieren......ons lief dijkhuisje.....onze plannen....en mooie momenten...

Ik heb een filmpje gevonden voor jullie om te zien hoe weids het hier is. In het uiterste puntje van Friesland.


( KLIK HIER VOOR HET FILMPJE )


Heel veel kijkplezier en....

                                                            Geniet ervan , Liefs Marion

6 opmerkingen:

  1. Ik kan het me helemaal inbeelden na het zien van het filmpje !! Taal is en blijft toch iets apart. Ik merk het hier in midden limburg ook, elke woonplaats heeft zijn eigen dialect ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kreeg de indruk da het filmpje over de natuur rondom jullie huis ging ,maar dat had ik mis jammer.
    Fijne paasdagen, Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en leuk filmpje. Heb je al een Biltse woordenboek gekocht? Geniet van de ruimte en de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij opvalt in het filmpje is de gemeenschapszin. Leuk. Ik herinner me nu dat er ook eens een item aan jullie woonplaats werd besteed in het nos journaal, het ging toen over de gemeenteraad verkiezingen en dat men bang was om de eigen identiteit te verliezen na de herindeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige documentaire erover, dank voor de link. Uit mezelf had ik het anders niet bekeken. Bijzonder om daar tussen te wonen lijkt me. Volgend jaar ook meedoen aan het dictee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga de documentaire later helemaal zien, heb nu het beginstukje gezien. Ik versta Fries en ik kan het Bildts ook verstaan. De weidheidsheid van de streek doet me denken aan de Noordoostpolder, maar ik vind het Bildt mooier omdat het zoveel karakteristieker/ouder is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion