donderdag 29 september 2016

Deel 3 rondje door Nederland , Harlingen,Medemblik,Noord Holland , Flevoland en regen !!



En we zijn weer on route...



Onderweg gaan we Harlingen aan, waar ik noorse sokkenwol op de markt heb gekocht en een fries lapje gescoord voor mijn quilt.  Het was echt mooi zomerweer....zo genoten...




Dus even in de schaduw......en lekker smoezen...




Mooi he ?  Time out was de naam van de boot, hoe toepasselijk...




Via de afsluitdijk kwamen we aan op de camping in Aartswoud. Waar wij ontzettend vriendelijk werden ontvangen....




En in een mum van tijd is alles weer klaar om te ontspannen.  We zijn daar saampjes heel erg handig in geworden.





Het uitzicht vanuit  Hannah.....genieten he ?




Zomerspr (voet ) jes........ik ben hier aan het quilten maar daar zie je niks van .....nog niet...



Meteen aan de slag met mijn Fries lapje....ooohhhh  het was erg moeilijk om uit Friesland te vertrekken.....zo'n mooie momenten gehad en herinneringen gemaakt....die gaan we koesteren voor een lange tijd...



Ik had van Pete als verrassing een klein Fries vlaggetje gekregen , hij had dat bedoeld als stof voor in mijn quilt, maar de stof was niet geschikt dus daarom hing hij mooi aan de luifel....wat een lief idee van hem he? ...



Na een paar mooie dagen gaan we weer on route....
Zie je het bordje Medemblik....en die wolken he?



Onderweg doen we Medemblik aan, wat een leuk idyllisch dorpje/stadje....




Altijd gezellig zo'n ophaalbruggetje, er is altijd wat te doen....




We vonden een leuke dierenwinkel met zeer behulpzame eigenaren . Hier hebben we voor de meisjes nieuwe tuigjes gekocht........de bofkonten.....




Ach, ik ben zo'n blije hondenmama....








En weer terug van ons bezoekje aan Medemblik , waar Hannah geduldig op ons wacht...ze doet het goed....en zijn erg blij met haar...



On route en dan kom je dit tegen.............WAUW



De meisjes tijdens het rijden.....lekker comfortabel.....en zie je rechts het Friese kussen ? Dat heb ik gekocht in een winkeltje waar speciale mensen werken, ik kon het niet laten....




Andere meisjes...ook lekker buiten...




De Enkhuizendijk......




En weer eventjes sightseeing......en de meisjes even een plasje laten doen...



Op de dijk....
En als ik dit zo zie besef ik hoe rijk en gelukkig ik ben met dit drietal.....zucht...



De camping in Flevoland waar we een nachtje hebben gestaan....in de appelboomgaard...




Wat is ze knap he ?




En weer on route , dit keer met regen...net zoals de eerste week maar dan meer en harder.....we konden elkaar bijna niet verstaan , ook omdat Hannah zelf ook wat zegt tijdens het rijden hoor.....




"Pete ? "...
"Ja "...
"Komt er aan jouw kant ook water naar binnen ?"
"Ja, hoezo ?".
 "Ah, hier aan mijn kant ook. Ach dat geeft niet, dan is het in balans".

En zo rijden we verder ......




Ach dat heeft ook wel wat...we maken er wat van...




En we zijn er weer bijna....de volgende camping op de Veluwe, maar dat de volgende en laatste keer over ons rondje door Nederland.


                                                     Geniet ervan, Liefs Marion
 

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal weer en mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ik weer mee mocht genieten!
    Wat een rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nederland is gewoon mooi, dat zien we hier maar weer eens Vlaggetjes scoren van iedere provincie en daar een vlaggenlijn van maken om aan de luifel te hangen, ideetje? (jullie gaan vast nog wel een keertje terug naar de diverse provincies, al was het maar voor een weekend) Genoten weer van je blog en de prachtige foto's!

    Groet, Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echte geniet post...leuk leuk leuk.....kijk weer uit naar de volgende....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die, in balansregen................... whaaaaaaaaaaaaaahahahahhaa lekker stel! Kussss

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O hoe leuk vind ik het om mee te toeren met jullie.
    En in gedachten zie ik jullie soms zomaar uit zo'n leuk huisje komen met de meisjes.
    Leuk als je zo vrienden/kennis maakt. Zeker voor een volgende trip!
    Groet, ook aan Pete en een knuffel voor de meisjes!!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, zijn jullie in Aartswoud geweest! Daar woonde vroeger mijn vriendinnetje Saskia, op haar pony mocht ik rijden! Het ligt niet ver van waar ik ben opgegroeid ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuke en gezellige foto's :)

    vr.gr.Josie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He wat leuk Aartswoud dat is in de buurt van waar ik woon
    ik zie op de laatste foto dat je de zelfde crocs heb als ik grappig
    Wel een beetje balen dat de camper lekt maar dat is vast weer snel verholpen
    Leuke route hadden jullie zeg

    geniet van de camper op naar nog meer van deze heerlijke vakanties
    groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful photos! have a lovely Sunday ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion