donderdag 27 april 2017

Een vervolg op de Schoonmaaktip van het vorige blogje..!!!! Vegan tonijnsalade ? Ja echt waar !! Recept !!



Op de schoonmaaktip van het eerdere blogje kreeg ik heel wat reacties.....Deze foto is vanmorgen gemaakt, ik ga het strakjes nog afspoelen met water en dan heb ik een kei schoon badkameronderkanttegelvloer randje.....




Het gaat dus om dit spulletje, en dat heet Baking Soda  oftewel Biocarbonaat.

Ik heb hier een stukje wat je er allemaal mee kan doen...ik zou zeggen.......


Op je lichaam
  • Poets je tanden met een beetje bicarbonaat in plaats van tandpasta. Geen fluoride, geen glycerine of andere onnodige producten. Wel heerlijk schone en gezonde tanden en tandvlees.
  • Strooi 200 gram bicarbonaat in je badwater voor een heerlijk zachte huid.
  • Bovenstaande combi is ook erg plezierig bij een jeukende huid. Denk aan waterpokken bijvoorbeeld.
  • Wrijf een beetje bicarbonaat op een insectenbeet om de jeuk te verlichten.
  • Strooi twee eetlepels bicarbonaat in het badwater van je baby om luieruitslag te verbeteren.
  • Spoel je mond met bicarbonaat en water voor een frisse adem…
  • …Of als je last hebt van aften.
  • Gebruik bicarbonaat als scrub voor je gezicht.
  • Dep een beetje onder je armen om zweetgeur te voorkomen of weg te nemen.
  • Los een halve theelepel bicarbonaat op in een glaasje water. Drink dit op als je last hebt van maagzuur. Rennies geven teveel bijwerkingen, bicarbonaat niet. Is ook veilig tijdens zwangerschap!
In huis
  • Bloemen blijven langer mooi met een theelepel bicarbonaat in het water.
  • Zet een bakje met bicarbonaat in de koelkast om nare luchtjes te absorberen.
  • Strooi wat in asbakken om de stank te verwijderen en smeulende delen uit te doen.
  • Strooi wat in schoenen, laarzen, sportschoenen en pantoffels om de stank te elimineren. Wel uitzuigen of leegschudden na een paar uur!
  • Wrijf het shirtje van je kleintje schoon met een nat doekje met wat bicarbonaat erop. Dit verwijderd de luchtjes van het gekliederde eten.
  • Zuig wat bicarbonaat op in je stofzuiger om die typische stofzuigerlucht te neutraliseren.
  • Strooi wat in de kattebak of hondenmand… je snapt onderhand wel waarom
  • Gebruik het als schoonmaakmiddel voor zo’n beetje elke klus in huis. Het vervangt Cif en Frebreze in 1 beweging. Voeg azijn toe voor extra schoonmaakkracht!
In de keuken
  • Vervang bakpoeder door een halve theelepel bicarbonaat en een eetlepel appelcider azijn of citroensap. Zeer goed resultaat!
  • Maak mooie luchtige omeletten door een halve theelepel per drie eieren toe te voegen.
  • Strooi een beetje over je tomaten zodat ze wat zoeter smaken.
  • Was je groenten en fruit erin om ze schoner te maken.
Het meest geweldige van bicarbonaat is dat het heel erg goedkoop is, vrij van schadelijke toevoegingen en je kan er bijna alles mee doen in en om het huis en jezelf.





Deze schattige kleine hortensia kreeg ik afgelopen zaterdag van een lieverd, dank je wel Sannie.....
Hij is al bijgekomen, als je ze net in de grond plant wil de plant graag even acclimatiseren...





Even een grapje tussendoor....het is wel duidelijk waarom ze ook wel langneuzen worden genoemd.....Lieve Nikki...xxxx




Gisteren was het dus wasdag !! Elk waslijntje hangt vol was. Ik doe op die dag ook de wekelijkse boodschappen en ik probeer een nieuw gerechtje te koken....En zo'n klusje als een randje in de badkamer schoonmaken of een paar keukenkastjes doe ik tussendoor als ik was....met mijn masjientje op de hand....ik vind het geweldig......gisteren dus 9 wasjes gedraaid......




Alle mandjes verschoont en lekker de lakens buiten......




Een niet al te grote quilt gaat zelfs in het masjientje......helemaal blij.....als de was binnen droog is, en dat is snel bij het houtfornuis dan gaan de lakens ook naar binnen en dan hebben ze in ieder geval de buitenlucht eraan hangen en dat is zo lekker he?




Ja, het fornuis is nog steeds aan ....het is ook zooooo fris...nou zeg maar koud...




Het nieuwe receptje wat ik vond is van de vegan tonijnsalade !!!  ( KLIK HIER VOOR HET OVERHEERLIJKE RECEPT !! )

Het was echt heerlijk en voor herhaling vatbaar, ook  handig voor als we met Hannah weggaan, het is zo gemaakt. En echt, het geeft je het idee dat je tonijnsalade eet. Niet alleen voor mensen die vegan eten , misschien wel goed voor iedereen en dat we zo de tonijnen laten leven? In ieder geval, het is smakelijk !!!






En zo kijk ik naar buiten vanuit het plekje waar ik dit blogje schrijf en dan zie ik strakjes leuke visite komen.....De meisjes zullen het geweldig vinden.... en ik niet minder...genieten...


                                                               Geniet ervan , Liefs Marion.

10 opmerkingen:

  1. Oh, wat is die Baking Soda goed. Die ga ik ook aanschaffen. Dank voor de tips. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de goede tips je kunt wel een boekje gaan uitgeven , net zo als Supergoof .

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I checked at work and saw many bottles with cleaning. So I will change that soon and at home too.
    Thanks again!!
    Love, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig beeldje heb je daar in de vensterbank staan zeg! Door wie is dat gemaakt?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat beeldje hebben we gekocht op een markt....ik kreeg tranen toen ik het zag en ben er nog weg van......ik heb geen idee wie het gemaakt heeft, jammer he? liefs marion

      Verwijderen
  5. Heerlijk die "tonijnsalade" ik maak die ook regelmatig, lekker op brood, een wrap , ach eigenlijk bij alles he. Ik kijk veel van die you tube filmpjes, what-i-eat-in-a-day-vegan, zoveel heerlijke gerechtjes.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, you tube staat er vol mee, ik probeer elke week 1 nieuw gerechtje te maken...indiaas eten ben ik ook groot fan van.liefs marion

      Verwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ตารางคะแนน

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion