vrijdag 21 oktober 2016

Niet zoveel nodig, waarom heb ik dan zoveel spullen ?



De grote kast in onze huiskamer is helemaal....LEEG..
Op een paar kleine dingetjes na....en de kamer is voor nu op orde....
Ik ga een dag je minder werken en de eerste week van minder werken is nu begonnen......



En heb ik besloten om allereerst ons hele huisje weer eens eventjes te ontspullen.
Alles een vast plekje geven en opruimen wat weg kan. Wat we teveel hebben of dubbel of niets mee doen of  je weet het wel.  Weggeven, verkopen, kringloop, opsturen, noem het maar op. Als eerste word na de grote kast in de huiskamer al onze kleding uitgezocht.....Vanuit alle hoeken waar onze kleding lag heb ik alles op één hoop op ons bed gelegd. Hierboven de foto ..VOOR.




En hier de foto ...NA.
Dit zijn al onze kleren, zomer en winter.
Schoenen liggen in een grote mand in ons halletje en jassen en vesten hangen aan de kapstok.




VOOR.
Al onze kleding heb ik uitgezocht op, past niet meer , kapot en niet meer te maken , word ik echt niet blij van , en hoe heb ik dit ooit kunnen kopen ? ( legging , zo, n hekel aan !! )



NA,   Handig he ? En makkelijk, zo van de waslijn opvouwen en in het mandje. Bij de T-shirts kan hubbie zo zien welke print erop staat en uit het mandje pakken, i.p.v. één T-shirt uit een stapeltje trekken en weer terug doen  ( dat lukt natuurlijk nooit, en voor je het weet is je stapeltje weer in een hoopje gegroeid...)


VOOR.

Wintertruien en zomerjurkjes, leuk hoor de seizoenen..



NA.

Ik ben er erg blij mee en hubbie vond het bij zijn thuiskomst van werk ook een handig idee.....en ik denk wel dat het goed gaat werken voor ons. Tja, hoeveel kleding heb je nodig ? Ik weet het niet , dat is voor iedereen heel erg verschillend. We kunnen met minder en waarom heb ik dan zoveel ?  Toen wij terugkwamen van de vakantie en je hebt 3 volle weken in een campertje geleefd, kom je er wel achter met hoe weinig je gewoon gelukkig kan leven en toch nog luxe kan ervaren.....en ....tijd over.




De volgende week is dit mijn uitdaging......
Poeh poeh wat een spullenstapel he ?
En het is waar.....leg één ding op tafel en een ander legt er iets bij, je draait je om en een hele hoek van de tafel ligt vol.....zo dus ook met dit bureautje, op onze slaapkamer, waar je notabene amper kan lopen....ik bedoel...




Dit is waar.....

Misschien heb ik je kunnen inspireren , ik ga volgende week weer verder met opruimen en alles een vast plekje geven.  En tussendoor........

                                                       Geniet ervan , Liefs Marion

5 opmerkingen:

  1. mooi stukje Marion, het is weer netjes, en inderdaad het klopt precies less is more

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg goed bezig.....ik ruim altijd op zeg maar....en een paar keer per jaar ga ik na of ik spullen echt nodig heb zo niet dan doe ik ze weg....erg he...het is hier altijd netjes ik kan niet tegen troepjes ....maar zeg eerlijk vind het fijn als ik ergensbinnen kom en het ziet er lekker rommelig uit hoor.....ieder zijn ding toch...?.....je voelt je het prettigst in je eigen huis.....liefs Ria x knuffel voor de hondjessss....❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zoals je bezig bent in je gezellige huisje. Als ik weer eens bij je om het hoekje gluur wordt ik altijd blij van je vrolijke teksten en alle gezelligheid die langs komt! En het allermooiste...dat je me lekker aan het werk zet! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig, vind het ook altijd fijn als alles netjes is en opgeruimd. Wat heb je toch een gezellig huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets moet met regelmaat gebeuren, daar ben ik inmiddels wel achter. Of je nou groot woont of in een tiny house.
    Jouw huis kan er deze winter weer tegen!
    Uit nieuwsgierigheid: vanwaar dat poppenhuis??

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion