woensdag 2 september 2015

Zaai ,oogsten,drogen, ons eten,liefde, kunstmarkt,skype,quilts,en bosjuwelen !!!!



Weet je nog, de vorige week gezaaid en het komt nu al op, goed he ?  Hier heb ik de wilde rucola gezaaid. Wel 2 bakken vol, jampie jampie....




Snijbiet en Bladmoes...



Raapsteeltjes en Mosterd blad



Palmkool...



Komkommers geoogst en die gaan vanmiddag het potje in, lekker zuurtje voor in de winter.




De citroenverbena uit de droogkast....de blaadjes ris ik van de takjes en doe ik in een potje, lekker als thee...mmmmhhhhh voor als ik strakkies in de winter koud thuis kom van de fiets.....mmh klinkt niet gek nu ik het zo opschrijf..



Kijk...lekker toch ?
Ja, ik heb echt heel veel plezier van mijn droogkast  ( KLIK HIER VOOR M"N DROOGKAST )
En ik bedacht me eerder dat ik de droogkast natuurlijk ook als koude kas kan gebruiken , je weet wel voor de veldsla en dergelijke....mmmmhhhh....even over doordenken....




De snijselderij, voor in soepjes en dergelijke, altijd handig en.......zelf he ? Dat is het !!!



Zoals deze eetbare viooltjes, had ik gezaaid in april en nu de bloemen ervan......ik ben zoooo blij en trots...




Gisterenavond diner klaargemaakt, met eetbare bloemetjes natuurlijk...



En lunch voor vandaag, sjiek he ?




En lekker........  rijst met gebakken ui en snijbiet, tomaatje met peper, gekookt eitje met peper, eetbare bloemetjes en een selderij blaadje, gewoon simpel en erg lekker...en het ziet er nog leuk uit ook....



Deze tuiniglo wens ik me voor volgend voorjaar...... goed he ?   Dan kan ik tomaatjes,augurken, komkommers en aubergines kweken en voor in de winter, veldsla, rucola en dergelijke...ja dit lijkt me wel wat....en ook weer leuk om te zien.. een klein projectje Eden ...zoals in de uk de grootste kas staat en bij mij dan misschien volgend jaar de kleinste.....



 
The Eden Project is a visitor attraction in Cornwall in the United Kingdom, including the world's largest greenhouse. Inside the artificial biomes are plants that are collected from all around the world. The project is located in a reclaimed Kaolinite pit.
The complex is dominated by two huge enclosures consisting of adjoining domes that house thousands of plant species, and each enclosure emulates a natural biome. The domes consist of hundreds of hexagonal and pentagonal, inflated, plastic cells supported by steel frames. The first dome emulates a tropical environment, and the second a Mediterranean environment.
The project was conceived by Tim Smit and designed by architect Nicholas Grimshaw.
The project took 2½ years to construct and opened to the public on 17 March 2001.



Mooi he? en dan in het klein naast ons huisje....



Een knappe hommel, oftewel zo lief gezegd in de engelse taal. bumble bee



En zo vertrokken hubbie en ik afgelopen ( super hete ) zondag naar Duitsland naar een kunstenaars markt.



Wat een super zonnetje hadden we...genieten...



van poortjes...







Een leuk gemaakt hondje....


 
 
Manden waar hubbie helemaal weg van was, wat een vakwerk...
 
 
 
Super he ?
 
 
 
 
Nou en als ik de centjes bij me had gehad ...............
 
 
 
Ik vind ze helemaal geweldig.....
 
 
 
En bijna geen keuze in iets lekkers voor bij de koffie.......
Hubbie nam lekker twee stukken....gewoon genieten...toch ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, het was een heel gezellig dagje....
 
 
 
 
Ook heel erg mooi......
 
 
 
Skype is een erg fijn iets om met je verre vrienden te communiceren, Dave van de zelfgemaakte yurts.
Dus als je nog een yurt zoekt ?
 
 
 
 
 
Als ik de komkommertjes in het zuur heb staan ook nog eventjes ons mandje verschonen en er weer een heerlijke schone quilt op leggen om onder te slapen......mmmmmh  genieten...
 
 
 
 
 
Het bosjuweeltje van hubbie......
 
 
 
 
 
 
 
 
En deze ? Mijn bosjuweeltje...uitgezocht bij
 
 
 
 
 
 
 
Geweldig he ?
Echt kijken op zijn site, fantastisch !!
 
Zo , ik ga weer verder hoor, ga ook nog een heeeeeeleboel aardappelsalade maken !!!
 
 
Geniet ervan , Liefs Marion
 
 
 
 
 
 
 

5 opmerkingen:

  1. Ooooooh die platte houten schijfjes aan die kettingen vind ik moooooiiiii......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk en gezellig verslag.
    Die iglo ....ja daar kan ik ook enthousiast van worden.
    Je hanger is erg mooi. Goeie keus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is jouw enthousiasme toch aanstekelijk... heb genoten van dit blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was weer een juweel van een blogje Marion! Ik heb ervan genoten!! Wat heerlijk dat je weer zo'n mooie oogst hebt van je tuin. Ik ben ook altijd erg blij met wat de tuin ons schenkt. Zo'n kasje lijkt mij ook wel wat. Ik keek even op internet en het staat ook zo. En wat mooie sieraden ook zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees al een tijdje je blogje met veel plezier ,maar ik was geen volger .
    Je hebt altijd lekkere recepten uit je groententuin ..zelf kweek ik ook groenten en kruiden in mijn tuin ...en het doet je een groot plezier om groenten uit je eigen tuin
    te eten ....ik heb ook 2 houtkacheltjes maar nooit op gekookt ..toch maar eens proberen ..
    Je quilt zijn ook heel mooi ....ik wens je een plezierige week toe ...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, Liefs Marion